Gode råd mod blærebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2018

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Mener de kan købes i Føtex og matas

Tak. Jeg vil prøve at gå derover. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Black Rose

Anonym skriver:

Tja. Men kan ikk komme igennem til lægen fordi telefon tiden er lukket for idag og lægevagten siger jeg skal ringe til egen læge i morgen. 

Så jeg må vente og bare drikke en masse vand og indtage en masse tranebær 

Ej hvor er der bare ringe af vagtlægen! Jeg har to gange været ved vagtlægen med blærebetændelse, der kom meget akut og begge gange fik jeg at vide, at de gerne ville se mig til en urinprøve. Sidste gang gik der én time fra første tegn på blærebetændelse, til der var blod i urinen og jeg kunne altså ikke have ventet til dagen efter med at få antibiotika. For min skyld måtte de gerne bare lægge en recept ud, for at spare tiden i vagten, for jeg er ikke i tvivl om det er blærebetændelse, men regler er jo regler :-)

Anmeld Citér

15. november 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Får man bare dem på apoteket eller hvor finder jeg sådan nogle henne?  

Lige nu sidder jeg og spiser tørrede tranebær. Men føj de er svære at få ned 

Apoteket har rigtig mange forskellige muligheder med tranebær 

Anmeld Citér

15. november 2018

Soonmom

Jeg har da været ved vagtlægen med blærebetændelse mange gange  ? - ring igen og håb på en anden 

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym trådstarter

Black Rose skriver:

Ej hvor er der bare ringe af vagtlægen! Jeg har to gange været ved vagtlægen med blærebetændelse, der kom meget akut og begge gange fik jeg at vide, at de gerne ville se mig til en urinprøve. Sidste gang gik der én time fra første tegn på blærebetændelse, til der var blod i urinen og jeg kunne altså ikke have ventet til dagen efter med at få antibiotika. For min skyld måtte de gerne bare lægge en recept ud, for at spare tiden i vagten, for jeg er ikke i tvivl om det er blærebetændelse, men regler er jo regler :-)

Det er også sådan mit er kommet. Meget akut og på kort tid kom blodet i urinen. Men vagtlægen står fast at det kan vente til i morgen med mindre jeg bliver rigtig syg. Altså med feber. 

Men har siddet ig spist næsten en pose tranebær og det har hjulpet en hel del. Har ikke så meget tissetrang mere ihvertfald 

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg har da været ved vagtlægen med blærebetændelse mange gange  ? - ring igen og håb på en anden 

Har ringet igen. Men svaret er det samme. Skal ringe til lægen i morgen med mindre det bliver værre altså med feber. 

Men set er heldigvis blevet bedre efter alle de ulækre tranebær jeg har spist  

Anmeld Citér

15. november 2018

Mom of Two

Har jeg ringet til vagtlægen med blærebetændelse har jeg altid fået udskrevet antibiotika med det samme og så fået besked på at se egen læge i morgen... syntes det er ret inkompetent at nægte at se på en patient der tisser blod..

Når det er sagt så er der intet videnskabeligt ved at tranebær skulle hjælpe mod blærebetændelse. De fleste eksperter vil påstå det er ren skrøne. Selv har jeg aldrig haft succes med det.

til gengæld er en masse vand godt. Eller andet vanddrivende der får skyldet blæren igennem. (Fx te). Undgå sukker da det bare fodrer infektionen (hvilket jeg finder upraktisk da jeg syntes saftevand er det der får mig til at tisse mest). - måske tranebær saftevand kunne hjælpe? En varmepude eller er varmt bad kan også lindre, men ikke behandle.

er smerten for voldsom, så prøv med noget almindelig smertestillende.

antibiotika er og bliver dog det bedste. Og gerne inden infektionen sætter sig på nyrerne..

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym trådstarter

Mom of Two skriver:

Har jeg ringet til vagtlægen med blærebetændelse har jeg altid fået udskrevet antibiotika med det samme og så fået besked på at se egen læge i morgen... syntes det er ret inkompetent at nægte at se på en patient der tisser blod..

Når det er sagt så er der intet videnskabeligt ved at tranebær skulle hjælpe mod blærebetændelse. De fleste eksperter vil påstå det er ren skrøne. Selv har jeg aldrig haft succes med det.

til gengæld er en masse vand godt. Eller andet vanddrivende der får skyldet blæren igennem. (Fx te). Undgå sukker da det bare fodrer infektionen (hvilket jeg finder upraktisk da jeg syntes saftevand er det der får mig til at tisse mest). - måske tranebær saftevand kunne hjælpe? En varmepude eller er varmt bad kan også lindre, men ikke behandle.

er smerten for voldsom, så prøv med noget almindelig smertestillende.

antibiotika er og bliver dog det bedste. Og gerne inden infektionen sætter sig på nyrerne..

Skrøne eller ej. Så må jeg altså indrømme at det at have siddet og spist dem hele dagen har fjernet tissetrangen og har ikke været ude og tisse i flere timer nu samt mave smerterne er væk. Så noget må de jo gøre. 

Men er enig i at det ikke er optimalt at lægevagten ikk vil se mig når jeg tisser blod. Men gider ikk kæmpe med dem 

Anmeld Citér

15. november 2018

HBV

Har du c vitamin derhjemme? Tag 2 inden sengetid. Det gør miljøet i blæren sur.

Vi bruger det forebyggende på medicinsk afdeling hvor jeg arbejder  

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Har du c vitamin derhjemme? Tag 2 inden sengetid. Det gør miljøet i blæren sur.

Vi bruger det forebyggende på medicinsk afdeling hvor jeg arbejder  

Nej desværre. Har kun d vitamin. Men det er blevet meget bedre allerede. Har ikke ondt mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.