Fradrag af børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2018

Tommelise

Det er dejligt, at du hjælper din mand med børnepengene, men rent juridisk har du ingen forsørgerpligt over for hans barn/børn, så du kan ikke få fradrag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Sprit25

Ih guder, hvor bliver jeg foraget. 

Så det handler om at elske hinandens børn indtil der er økonomi indover! Hvor er det sgu da mega super klamt! 

TS det er dejligt at I ikke skelner økonomisk eller kærlighedsmæssigt på dine og mine børn!

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Årh, hold da op.. som om man forsørger et barn, ved at betale sølle 1300kr om måneden! Kærlighed, omsorg og naturlig interesse er også en måde man kan forsørge sit barn på, og hvis man er et sted i sit liv, hvor det hele er kørt ud på et sidespor rent økonomisk, vil jeg da håbe ens omgivelserne netop har den forståelse og mulighed for at hjælpe, så ingen lider ‘nød’. 

Du skriver, at hun decideret har tabt pengene, hvis de går fra hinanden. Hvorfor overhoved måle et forhold af i penge på den måde? 

Jeg syntes det er en mærkværdig måde at tænke forældreskab på, du snakker om TS kæreste, som om han har fraskrevet selv alt ansvar og vil stikke af fra det hele. 

Stop lige.

Regnestykket hedder:

1330 fra fader.

1330 fra moder.

+ børnepenge, og hvis vi antager, at barnet aldersmæssigt er sådan ca midt imellem, så er der lige rundt 3900 kr kontant at forsørge barnet for i måneden, og så er der ikke regnet friplads.

Jeg kan sagtens forsørge mit barn for 3900 kr i måneden!

Først er pengene vigtige, hvis de bliver sponsoreret af omgivelserne, og så er de ikke, når man skal have et forhold til at fungere?

Anmeld Citér

15. november 2018

Janet1989

IenFart skriver:

Hvis de er gift og han er blevet arbejdsløs, så er der vel ingen penge at komme efter nogen steder. Så må han jo så skaffe sig et arbejde, men historien melder så ikke noget om det er så lige til for ham.

Men jeg tænker bare, hvis han ikke betaler børnepenge, så betaler han vel heller ikke de andre faste udgifter ? :-) 

Nu ved jeg ikke hvor meget TS tjener, men kontanthjælp er vel en mulighed - dog er der vist ikke meget at få hvis de er gift og hun tjener godt  

Anmeld Citér

15. november 2018

Janet1989

Og det er ikke for at være træls, men jeg tænker bare rent praktisk HVIS forholdet ikke gik  

Anmeld Citér

15. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Janet1989 skriver:

Men jeg tænker bare, hvis han ikke betaler børnepenge, så betaler han vel heller ikke de andre faste udgifter ? :-) 

Nu ved jeg ikke hvor meget TS tjener, men kontanthjælp er vel en mulighed - dog er der vist ikke meget at få hvis de er gift og hun tjener godt  

Hun behøver vist ikke en gang tjene godt. Jeg mener det er noget med at bare hun tjener det der svarer til 2 gange kontanthjælp, så er der lukket for kassen.

Men bortset fra det er jeg enig i dine bemærkninger.

Anmeld Citér

15. november 2018

Ano18

Til TS

kan du give pengene til din mand, så han står for indbetalingen og selv kan bruge fradraget. Hvis i har fælles økonomi går det jo så i hvert fald ikke til spilde.

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Ano18 skriver:

Til TS

kan du give pengene til din mand, så han står for indbetalingen og selv kan bruge fradraget. Hvis i har fælles økonomi går det jo så i hvert fald ikke til spilde.

Han kan jo ikke bruge fradraget, når han ikke har en indtægt? 

Anmeld Citér

15. november 2018

Janet1989

IenFart skriver:

Hun behøver vist ikke en gang tjene godt. Jeg mener det er noget med at bare hun tjener det der svarer til 2 gange kontanthjælp, så er der lukket for kassen.

Men bortset fra det er jeg enig i dine bemærkninger.

Ja okay, det er vist rigtigt nok det er sgu træls at være uden indtægt ihvertfald ! 

Anmeld Citér

15. november 2018

Ano18

Anonym skriver:

Han kan jo ikke bruge fradraget, når han ikke har en indtægt? 

Jeg troede man kunne bruge fradraget selv på en kontanthjælp eller su etc :0/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.