Kalendergaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2018

Ena

mor:) skriver:

Så er det snart december og jeg har i år ikke haft tid til at gå og finde små ting og sager i genbrugsbutikker, som jeg ellers plejer. Jeg skal finde 48 gaver (til to drenge på 4 og 7 år). 

Kan I hjælpe mig med lidt inspiration - det må gerne være kreativt men også købegaver 

hvad har I selv til børnenes julesok i år? 

Sidste år prøvede jeg noget nyt, i form af opgaver. Eksempelvis fik de ingredienser til brændte mandler og en opskrift i “nissestørrelse”. Det var et megahit og det gør jeg helt sikkert igen i år, sammen med de mere almindelige gaver :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2018

Dorthe1986

Åh jeg synes jeg har brugt mange penge på kalendergaver i år  Her er de henholdvis 2 år og 7 år. Har fundet lidt i søstrene grene, fx et minispil til den store og et keglespil til den lille. Så har jeg klistermærker, en fløjte, et sæt hvor man kan lave seje papirfly, tusser, små bøger og så får de hver en lille kagerulle og nogle udstikkere til en dag hvor nissen har sat noget småkagedej i køleskabet  så har jeg købt en pakke playmais som jeg deler i to. Så har jeg tænkt at lave farver til dem, hvor jeg smelter voksfarver i nogle forme... man kan lave sjove regnbuefarvede farvekridt på den måde  så bliver der også nogle pakker hvor der er piberensere og andet kreativt  kan ikke huske mere lige nu 

Anmeld Citér

12. november 2018

Ciss

Jeg går i søstrene grene, normal osv og ser, hvad jeg falder over.

Jeg har også nogen gange taget et lille puslespil eller en lille legopakke og delt indholdet over flere dage.

En ide er også at finde en tegneserie med en lidt længere historie og så give en stribe pr dag.  

Anmeld Citér

12. november 2018

Lunae

mor:) skriver:

Så er det snart december og jeg har i år ikke haft tid til at gå og finde små ting og sager i genbrugsbutikker, som jeg ellers plejer. Jeg skal finde 48 gaver (til to drenge på 4 og 7 år). 

Kan I hjælpe mig med lidt inspiration - det må gerne være kreativt men også købegaver 

hvad har I selv til børnenes julesok i år? 

Jeg er i mål med alle 72 gaver. (Pige på 8, dreng på 5 og dreng på 1,5 år)

Til den store pige har jeg købt en del Krea, nogle hatchimals og en masse topmodel. Jeg har købt det når tingene har været på tilbud og budgettet er mellem 10-30 kr pr gave (flest billige)

Min mellemste søn får nogle schleich dyr, bøger, malebøger, penalhus og den slags.

Vores yngste har jeg købt schleich dyr til, pixibøger og duplo. Jeg har købt æsker med duplo, hvor der er flere figurer i og så får han én figur af gangen.

Anmeld Citér

12. november 2018

ili_kat

Jeg gør også mest brug af eksempelvis søstrene grene, der kan altid findes en masse spændende ting som kan bruges. Alternativt kan du også lave dine egne, hvis du er lidt kreativ 

Anmeld Citér

13. november 2018

Victu

Babyklar87 skriver:

Kender du Pinterest? Det er en ret god app til inspiration. 

Sådan noget a la vedhæftede billeder har jeg lavet til mine børn og så får de en lidt større gave lørdag og søndag af mormor

Det er bare en super smart løsning! Tak for den gode inspiration 

Anmeld Citér

13. november 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Victu skriver:

Det er bare en super smart løsning! Tak for den gode inspiration 

Ja det er lidt hyggeligt. Mine på 8 og 10 synes stadig det er hyggeligt at jeg gør lidt ud af de små kalendergaver  Og det er ikke noget der tager så vildt lang tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.