I seng 16:30?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
8 svar
6 synes godt om
9. november 2018

Justthinking

Min datter på ni måneder klarede overgangen til vintertid ret godt, MEN... den forgangne uge er hun gået ned på to middagslure á 45-90 minutter og går så i seng for natten mellem 16 og 17. Hun sover så med ganske få opvågninger frem til kl 5:30/6.

Vi kan ikke trække hende mere end vi allerede gør for at putte hende tidligere. SP siger at vi skal lægge hende når hun udviser træthedstegn og så vække hende efter 45 min, give hende mad og pusle og så lægge hende omkring kl. 20 - jeg er bare MEGET imod dét at vække børn i hendes størrelse.
Derudover er der ikke sket noget anderledes, hverken ift. institutionsstart eller lign.

Derudover skal vi til fødselsdag hos svigerfar på søndag kl 13 - men... så kan vi jo kun være der i 2,5 time før vi skal køre hjem? Ville I vække eller følge hendes behov og tage hjem dét før?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2018

Soonmom

Kan I ikke skubbe middagslurene lidt?

Anmeld Citér

9. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Justthinking skriver:

Min datter på ni måneder klarede overgangen til vintertid ret godt, MEN... den forgangne uge er hun gået ned på to middagslure á 45-90 minutter og går så i seng for natten mellem 16 og 17. Hun sover så med ganske få opvågninger frem til kl 5:30/6.

Vi kan ikke trække hende mere end vi allerede gør for at putte hende tidligere. SP siger at vi skal lægge hende når hun udviser træthedstegn og så vække hende efter 45 min, give hende mad og pusle og så lægge hende omkring kl. 20 - jeg er bare MEGET imod dét at vække børn i hendes størrelse.
Derudover er der ikke sket noget anderledes, hverken ift. institutionsstart eller lign.

Derudover skal vi til fødselsdag hos svigerfar på søndag kl 13 - men... så kan vi jo kun være der i 2,5 time før vi skal køre hjem? Ville I vække eller følge hendes behov og tage hjem dét før?

Jeg ville heller ikke vække hende til hverdag, men kunne godt finde på til særlige begivenheder (såsom fødselsdag) at lade hende blive lidt længere oppe. - Og så enten have et bæreredskab eller en barnevogn med som hun kan putte i.

Min datter går også tidligt i seng. Lige pt er det oftest kl 17:30, og hun beder selv om at komme i seng hvis jeg prøver at trække den. I en lang periode har det været kl 18, men det er hun simpelthen for træt lige for tiden. 
Når der sker større ændringer i vores liv så bliver hun mere træt og går tidligere i seng. Da børnehaven tog middagsluren fra hende gik hun i seng kl 16 de fleste dage, og faldt i søvn på sofaen hvis ikke hun kom i seng (vi levede ret meget af rugbrød i den periode). Da hun startede i børnehave var det også kl 16:30-17 hun kom i seng, da hun ikke kunne hænge sammen ellers. 
Hun er 4 år, og har stort set hver dag hele hendes liv stået op kl 5-6 stykker. Eller kl 4 hvis hun kommer for sent i seng

Anmeld Citér

9. november 2018

FruStolpe

Da vores piger var på den alder gjorde vi præcis som fin SP har foreslået.  

En god formiddags lur og en god middags lur. Og så en mini lur ved 16 tiden. Vi vækkede efter 30-45 minutter. 

Det virkede super for vores familie, og vi har aldrig haft problemer med deres søvn. Det er i øvrigt også lang mere familievenlig ��

Anmeld Citér

9. november 2018

LHS

Hvis hun sover helt indtil om morgen, så ville jeg da bare lade hende sove. Hun må jo være træt. Hvorfor vække hende? Det er da flot at hun selv tilpasser sin rytme.

Anmeld Citér

9. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Hvis hun sover fint til næste morgen, hvorfor skulle I så lave det om? Jeg ville ikke vække, når ikke det udgør et problem?

Og ja, enten ændrer I lidt på rutinerne når I skal til større begivenheder, eller også putter I hende der hvor I skal hen?

Anmeld Citér

9. november 2018

Mamalou

Jeg vil heller ikke vække hende. Jeg synes det er en anden snak hvis hun vågner udhvilet om aften  eller nat. Hun har tydeligvis behov for søvnen. 

Anmeld Citér

10. november 2018

Birthdaybaby

Hvis der ikke er nogen problemer med at hun vågner i løbet af natten eller alt for tidligt om morgenen, så ville jeg endelig bare lade hende sove. Og så ændrer det sig jo igen inden længe. 

Ang fødselsdag så put hende hvor I er. I weekendseng, barnevogn eller hvad hun nu er vant til. Der sker ikke noget ved at rykke på rutinerne en dag, og hold fast hvor giver det meget frihed når børnene kan sove hvor man er. :-) 

Anmeld Citér

10. november 2018

300515

Lad hende komme i seng når hun trænger til det - så længe hun sover så fint til næste morgen. Put hende til fødselsdagen. Tag evt barnevogn med. Løft hende ud i bilen når I tager hjem. Det skal nok gå fint. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.