Arbejdet efter jeg har fortalt om min graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
6 svar
4 synes godt om
9. november 2018

Babyyyyy93

Hej alle
Jeg står i den dejlige situation at jeg er gravid og venter en lille i starten af det nye år. Da jeg blev gravid havde jeg ikke været på mit arbejde særlig længe (er offentlig ansat) men synes faktisk min chef tog det ret pænt.. troede jeg.
Efter et stykke tid, begyndte min chef at trække mig ud af mine opgaver som jeg sagtens kunne varetage og blev egentlig bare brugt som en hjælper hver gang, det brændte på. Men de opgaver jeg ikke kunne varetage pga graviditet, blev jeg sat på. Det gjorde jeg dem opmærksom på.
Min chef og kollega begyndte at brokke sig over mig over jeg ikke levede op til de krav de har. Psysisk var det meget trættende, da jeg også har kæmpet med mange fysiske udfordringer.
Lige pt er jeg sygemeldt og går og har ondt i maven over hvordan det vil være at komme tilbage til den arbejdsplads eller om der ligger en fyring i det jeg træder ind af døren.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller tænke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tænker at du skal tage fat i din TR samt din fagforening.

Anmeld Citér

9. november 2018

Babyyyyy93

Mom skriver:

Jeg tænker at du skal tage fat i din TR samt din fagforening.

Vi har ingen TR på mit arbejde desværre.

Tænker du jeg skal fortælle min fagforening om min oplevelse?

Anmeld Citér

9. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Babyyyyy93 skriver:

Vi har ingen TR på mit arbejde desværre.

Tænker du jeg skal fortælle min fagforening om min oplevelse?

Du er offentlig ansat, men der er ingen TR??

Ja du skal ringe og fortælle din fagforening, om det du oplever, så kan de guide dig.

Hvor længe havde du været ansat da du fortalt din chef at du er gravid?

Anmeld Citér

9. november 2018

Janet1989

I de fleste overenskomster står der , at der skal være valgt en TR, hvis i er over 9 ansatte. 

Snak med TR/fagforening - men jeg selv ville faktisk foretrække en fyring i dette her tilfælde, hvor chefen er en idiot. Jeg har aldrig haft det godt med at arbejde under en uforstående, sur chef. 

Håber du finder ud af det

Anmeld Citér

9. november 2018

Babyyyyy93

Mom skriver:

Du er offentlig ansat, men der er ingen TR??

Ja du skal ringe og fortælle din fagforening, om det du oplever, så kan de guide dig.

Hvor længe havde du været ansat da du fortalt din chef at du er gravid?

Nej kun en fælles tillidsmand men ingen på arbejdspladsen. Det vil jeg prøve på mandag, tusind tak.

Jeg havde været der et halvt år, fortalte ham det lige efternakkefoldsscanning.

Anmeld Citér

9. november 2018

Babyyyyy93

Janet1989 skriver:

I de fleste overenskomster står der , at der skal være valgt en TR, hvis i er over 9 ansatte. 

Snak med TR/fagforening - men jeg selv ville faktisk foretrække en fyring i dette her tilfælde, hvor chefen er en idiot. Jeg har aldrig haft det godt med at arbejde under en uforstående, sur chef. 

Håber du finder ud af det

Det er vi så det må jeg lige undersøge nærmere. Jeg må tale med min fagforening.

Ja du har ret men med en lille, er man lidt afhængig økonomisk. Ellers skal man prøve at søge nyt job under barsel....

Håber jeg også. Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.