Bange om natten efter tyveri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. november 2018

Anonymor

Okay, det kan på nogen måske lyde som en overdreven reaktion, men det føler jeg ikke, det er. 

Vi blev bestjålet i nat, og det er i øvrigt første gang jeg prøver det. Vores knallert45 blev stjålet lige uden for vores hoveddør. Ingen har forsøgt at bryde ind i vores hjem, men jeg synes alligevel det kommer tæt på.

Især pga den måde boligerne her ligger, det kræver virkelig balls at stjæle den herfra. Vi bor i rækkehus i bagerste lag. Forstået på den måde, at der ligger en række af 5 boliger foran vores, som alle har store vinduer, der kan se lige ned på vores hoveddør. Derudover bor vi i midten, så vi har naboer til begge sider, der nemt kan se ned. Forhaverne her hvor vi bor er helt åbne uden hæk osv, så alt kan ses.

Jeg har ligget og sovet lige ud mod den side af huset, og jeg har intet hørt. Heller ikke vores naboer, der endda sover med åbent vindue. 

Jeg tror at det, der freaker mig ud er, at det virker planlagt. Vi ligger inde bag en stor vej, hvor man ikke kommer uden ærinde, så det er vanskeligt at forestille sig, at nogen lige har set den i forbifarten og tænkt det kunne være en sjov drengestreg at stjæle den. Og de har alligevel skulle bryde både centrallås og ratlås op og fragte den væk uden at blive opdaget på et sted, hvor SÅ mange kan se dem. 

Så den organiserede del af det gør mig utryg og giver mig mavepine. Kunne de finde på at komme tilbage? Hvorfor så meget besvær for en skide knallert fra t Hansen, der i øvrigt er noget værre billigt bras?

Jeg ligger nu og skal sove, men er slet ikke tryg. Især fordi der er tyk tåge i nat, hvilket giver gode vilkår for tyve. Hvordan finder man ro efter sådan en omgang og føler sig tryg i sit eget hjem? Selvom de ikke var hjemme føler jeg mig, omstændighederne i betragtning, krænket og ja.. Virkelig utryg! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2018

san

Det er selvf ikke sjovt.. Men tænk på at det helt sikkert er nogen unge drenge, der lige har syntes den var fed, og nem at tage.. 

Tror ikke du skal være utryg, de har jo ikke været inden hos dig, og det er så nemt at tage ting fra andre udenfor midt om natten.. Tænker bare det er drengestreger og de kommer ikke ind til dig, der bliver strålet mange knallert hver nat uden de kommer ind... 

Ellers sov med lyset tændt i et rum, så man kan se du er hjemme, hvis de giver dig ro.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.