Hvordan mærkede i liv de første gange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2018

Mm1992

Hej girls

jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vide hvordan i mærkede liv første gang? Jeg forstår ikke rigtig det der med bobler?  Jeg er nogen gange i tvivl om jeg mærker bebs eller om det bare er en nerve/luft? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2018

Anonym

Ved nr.1 og 2 var jeg slet ikke i tvivl. Der var lige pludselig, fra den ene sekund til den anden spark som kunne mærkes uden på maven 

Ved nr. 3 var jeg konstant i tvivl. Mærkede først liv fra uge 28+. Det var mega sparsomt da moderkagen lagde foran. Jeg føler mig stadig snydt den dag idag 

Anmeld Citér

8. november 2018

Anonym

Som en nerve der sad og hoppede/sad i klemme helt nede ved trussekanten. Jeg mærkede liv fra cirka uge 16 (2. gang med bagvedliggende moderkage, første gang var det omkring uge 20 med foranliggende moderkage)

Jeg var meget i tvivl, men en scanning  16+4 bekræftede at det var baby jeg kunne mærke. 

Anmeld Citér

8. november 2018

Soonmom

Bobler nøjagtig lige som hvis du har dårlig mave og tarmene bevæger sig ��

Anmeld Citér

8. november 2018

Birthdaybaby

Som en sommerfugl der baskede med vingerne og strøg mig over indersiden af maveskindet allernederst mod trussekanten. Anden gang var det mere som en lillebitte guldfisk der slog med halen. Senere som en fjer der strøg over et længere stykke. Altså i starten. Senere er det spark, spjæt og moslen rundt. ��

Begge gange har jeg haft moderkagen ud mod maveskindet. 

Anmeld Citér

8. november 2018

Mm1992

Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg har mærket baby eller ej de siger jo man slet ikke er i tvivl? 

Anmeld Citér

8. november 2018

Baby2017

Jeg mærkede det som en nerve der hoppede. Havde følte det nogle gange uden at skænke det en tanke, men da jeg igen mærkede det flere gange lagde jeg et par fingre på og presse og wupti jeg mærkede det også udenpå. Jeg var 17+2 da jeg var sikker på det var baby men først 20+ mærkede jeg det mere regelmæssigt. Har heller aldrig forstået den med bobler 

Anmeld Citér

8. november 2018

Mm1992

Baby2017 skriver:

Jeg mærkede det som en nerve der hoppede. Havde følte det nogle gange uden at skænke det en tanke, men da jeg igen mærkede det flere gange lagde jeg et par fingre på og presse og wupti jeg mærkede det også udenpå. Jeg var 17+2 da jeg var sikker på det var baby men først 20+ mærkede jeg det mere regelmæssigt. Har heller aldrig forstået den med bobler 

Hvor ligger din moderkage? Min ligger nemlig fortil og fik afvide af en jm at der godt kunne gå langtid før jeg kunne mærke noget. Hahah så venter virkelig utålmodigt ved heller ikke om det vil sige noget at ha lidt ekstra på side benene

Anmeld Citér

8. november 2018

Miti's mama

Soonmom skriver:

Bobler nøjagtig lige som hvis du har dårlig mave og tarmene bevæger sig ��

Enig 

Anmeld Citér

9. november 2018

Baby2017

Mm1992 skriver:

Hvor ligger din moderkage? Min ligger nemlig fortil og fik afvide af en jm at der godt kunne gå langtid før jeg kunne mærke noget. Hahah så venter virkelig utålmodigt ved heller ikke om det vil sige noget at ha lidt ekstra på side benene

Min lå bagud og jeg var inden graviditeten på kanten til undervægtig så jeg havde alle odds med mig. Du må nok desværre ja væbne dig med tålmodighed for hvis moderkagen ligger foran, så kan der desværre gå lidt tid før du kan mærke liv. Men glæd dig det er den bedste følelse i der findes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.