Forvirret, med smerter og manglende overskud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg går på VUC, 10 klasse. 

Jeg var fordelen ved lægen og blev i den forbindelse sat på angst og depression medicin. 

Men et par uger efter i forbindelse med en scanning af hoften og bækken finder jeg ud ad jeg er gravid. 

Stopper derfor omgående min medicin, da jeg ikke ønsker at skade mit kommende barn. 

Men nu er overskuddet til skolen helt væk, jeg har smerter dagen lang grundet hoften, og vil ikke tage smerte stillende. 

Her kommer spørgsmålet?

kan jeg med en lægeerklæring, blive sygemeldt via/på SU, fra nu og frem til barsel og fra barsel frem til skolestart? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2018

AlwaysAno

Du kan ikke modtage su når du er sygemeldt. 

Det lyder urealistisk at blive sygemeldt hele graviditeten..

Anmeld Citér

6. november 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Du kan ikke modtage su når du er sygemeldt. 

Det lyder urealistisk at blive sygemeldt hele graviditeten..

Jeg ved man kan blive sygemeldt under SU’en

http://www.su.dk/udland/om-su-til-videregaaende-uddannelser-i-udlandet/hele-uddannelser-i-udlandet/su-til-hele-uddannelser-i-udlandet/du-bliver-forsinket-feks-af-sygdom/sygdomsaerlige-forhold/

Anmeld Citér

6. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

http://www.su.dk/udland/om-su-til-videregaaende-uddannelser-i-udlandet/hele-uddannelser-i-udlandet/su-til-hele-uddannelser-i-udlandet/du-bliver-forsinket-feks-af-sygdom/sygdomsaerlige-forhold/

Hmm jamen så kender du jo svaret. Så hvad er spørgsmålet ?

Anmeld Citér

6. november 2018

AlwaysAno

Anonym skriver:

Hvorfor spørger du så?��‍♀️

Anmeld Citér

6. november 2018

Janet1989

Når du skal være sygemeldt/på barsel i et år - halvandet, var det så ikke en ide at droppe ud og tage studiet om igen , når du er færdig på barsel? 

Anmeld Citér

6. november 2018

Anonym

Hvis du sygemelder dig nu ryger du ud af skolen. Du vil højst sandsynligt komme på kontanthjælp/uddannelses hjælp 

Der er jo ingen logik i at være tilmeldt noget som slutter til sommer vel vidende om at du ikke kommer igennem.  

Jeg gik selv på sosu grundforløb da jeg blev gravid. Det startede januar og sluttede juni. Jeg kunne ikke varetage skolen og måtte sygemelde mig. Det resulterede i at jeg blev udmeldt og endte på kontanthjælp. 

Anmeld Citér

6. november 2018

Jixy

Profilbillede for Jixy

Har du prøvet at snakke med lægen om den nye situation? 

Ellers synes jeg du skulle høre ham/hende ad, om der er noget du må tage der km hjælpe på dine smerter og evt. også det psykiske. 

Det kan også være øvelser/psykolog m.m.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.