Barsel med løn? Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2018

koeapabshicar

Hej :-) 

google er bestemt ikke min ven! Jeg har googlet og googlet de sidste par dage. Jeg ringer selvfølgelig til min fagforening imorgen, men er simpelthen så nysgerrig så håber der er nogen der kan svaret. 

Hvor længe skal man have været ansat hvis man skal have løn under barsel? Jeg er kommunalt ansat.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2018

Birthdaybaby

Langt de fleste skal have været ansat i 9 mdr for at have ret til barsel med løn, men det kommer an på din overenskomst (det fremgår i øvrigt af mange kontrakter)

Anmeld Citér

4. november 2018

koeapabshicar

Okay tak for svar. Jeg har ikke fået min kontrakt endnu, så kan desværre ikke kigge på den. Jeg havde også hørt det med de 9 mdr men ville bare lige være sikker på det :-)

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym

Jeg arbejder ved kommunen som løn konsulent. Ved den kommune hvor jeg arbejder skal man ikke have arbejdet i 9 måneder. Hvis man bliver ansat d. 1. december og kommer og siger man er gravid d. 2 december, ja så får man allerede der. Så ved os er der ikke et krav på 9 måneder.

Tænker det er den samme overenskomst i kører med som vi gør. Det er trods alt KL.

Derudover får man løn 8 uger før forventet termin og så er det 26 uger efter termin. Eller 30. Kan ikke huske om det er 26 ved kommunen eller ved staten. 

Anmeld Citér

4. november 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg arbejder ved kommunen som løn konsulent. Ved den kommune hvor jeg arbejder skal man ikke have arbejdet i 9 måneder. Hvis man bliver ansat d. 1. december og kommer og siger man er gravid d. 2 december, ja så får man allerede der. Så ved os er der ikke et krav på 9 måneder.

Tænker det er den samme overenskomst i kører med som vi gør. Det er trods alt KL.

Derudover får man løn 8 uger før forventet termin og så er det 26 uger efter termin. Eller 30. Kan ikke huske om det er 26 ved kommunen eller ved staten. 

Det er 26 uger... i hvert fald i min komunne 

Anmeld Citér

1. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget skal man have arbejdet for at kunne få ret til barsel? Og hvad hvis man er ufaglært hjemmehjælper? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.