For tidlig nf scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2018

Anonym trådstarter

Hej piger.  

Var til nf scanning i onsdags, jeg var kun 0+6, så fik en ny tid. Alt så fint ud og hun sagde at nakkefolden var så tynd at den  ikke kunne nå at blive for tyk. 

Ville i fortælle det til jeres familie nu? Hvor stor er risikoen for at den går til? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2018

Mrsopsand

Går ud fra du mener 6+0?

Jeg ville stadig vente til efter nakkefold, men jeg har også en MA og 2 SA i baggagen så vi ville ikke melde det ud før vi var sikre. 

Anmeld Citér

3. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Der kan ske meget på 6 uger. 

Om man fortæller før nf er der delte meninger om. Vi har altid først sagt det efter nf - det har vi været mest trygge ved og så er man ovre den høje abortrisiko og har fået afvide til nf at baby er sund og rask. Men altså, andre fortælle tidligt og det er det rigtige for dem, så det er meget forskelligt. Der er intet mere rigtigt eller forkert. 

Anmeld Citér

3. november 2018

Anonym trådstarter

10+6��

Anmeld Citér

3. november 2018

Mille123

Anonym skriver:

10+6��

Jeg har fortalt det 7+0 efter at have set blink. For mit vedkommende var der under 10% risiko for Abort når man er 7+0 - nu hvor du er næsten 11+ så er der endnu mindre risiko, så jeg ville ikke tøve med at sige det

Anmeld Citér

3. november 2018

Anonym

Vi fortalte det til min familie da jeg 6+ 

Vi fortalte det til hans familie da jeg var til 11+0 og havde være til en for tidlig NF. 

Hvis i har lyst til at fortælle det nu - så fortæl det nu. Man kan jo 7-9-13 risikere at miste hele graviditeten.

Her i 2. graviditet fortalte vi det først efter 12+ og jeg synes klart det er rarest at sige hurtigst muligt. Vi ville bare gerne prøve at vente denne gang. Fjollet.

Anmeld Citér

3. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi fortalte det til min familie da jeg 6+ 

Vi fortalte det til hans familie da jeg var til 11+0 og havde være til en for tidlig NF. 

Hvis i har lyst til at fortælle det nu - så fortæl det nu. Man kan jo 7-9-13 risikere at miste hele graviditeten.

Her i 2. graviditet fortalte vi det først efter 12+ og jeg synes klart det er rarest at sige hurtigst muligt. Vi ville bare gerne prøve at vente denne gang. Fjollet.

Er bare så nervøs for at der ikke er liv til den nye nf scanning D. 9...,

Anmeld Citér

3. november 2018

Anonym

Jeg fortalte det samme dag jeg testede positivt. 

Du kan se det på to måder. 

1. Sige det nu og lade folk ønske tillykke osv og glæde dig over graviditet men risikerer at miste det (meget lille risiko) men have en masse støtte og forståelse omkring dig hvis uheldigt skulle være ude  

2. Lade være at sige noget og risikerer at du taber (igen meget lille risiko) men så stå “alene” med sorgen og de mange følelser. 

Jeg stemmer for 1’eren 

Anmeld Citér

3. november 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Jeg fortalte det samme dag jeg testede positivt. 

Du kan se det på to måder. 

1. Sige det nu og lade folk ønske tillykke osv og glæde dig over graviditet men risikerer at miste det (meget lille risiko) men have en masse støtte og forståelse omkring dig hvis uheldigt skulle være ude  

2. Lade være at sige noget og risikerer at du taber (igen meget lille risiko) men så stå “alene” med sorgen og de mange følelser. 

Jeg stemmer for 1’eren 

Jeg er meget enig med dig! Jeg har været igennem situation nr 2. Da jeg blev gravid igen sagde vi det bare til familien med det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.