Jeg er SÅ frustreret:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
6 svar
4 synes godt om
1. november 2018

Anonym trådstarter

Hjælp! 

Jeg troede jeg var 9+5

Gik til læge, og vi regnede od frem til at jeg ville være 14+5, ud fra Min sidste mens. Som var d. 14 juli.

Så kom jeg til scanning og får at vide jeg kun er 9+5??? Hvordan håndtere jeg lige det?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hjælp! 

Jeg troede jeg var 9+5

Gik til læge, og vi regnede od frem til at jeg ville være 14+5, ud fra Min sidste mens. Som var d. 14 juli.

Så kom jeg til scanning og får at vide jeg kun er 9+5??? Hvordan håndtere jeg lige det?!

Regner med det du hele tiden har regnet med tænker jeg?  så længe der er hjerteblink er alt jo godt... 

Anmeld Citér

1. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tja, der er jo ikke så meget at gøre. Hvis fosteret svarer til 9+5 og alt ellers så fint ud, så er du jo deromkring i stedet - til nakkefold får du en endelig termin du kan regne med, nu er det et cirkatal

Anmeld Citér

1. november 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Hjælp! 

Jeg troede jeg var 9+5

Hvis fosteret har det godt. Så skal du forholde DF til det og afvente nf scanning og få en termins dato der. 

Hvorfor troede du selv du kun var 9+5 hvis du ikk har haft mens siden juli? 

Anmeld Citér

1. november 2018

Anonym trådstarter

100%anonym skriver:

Hvis fosteret har det godt. Så skal du forholde DF til det og afvente nf scanning og få en termins dato der. 

Hvorfor troede du selv du kun var 9+5 hvis du ikk har haft mens siden juli? 

Jeg er første gangs gravid og vidste ikke hvad man talte efter, så fulgte en app som talte fra den dag jeg testede positiv  

Anmeld Citér

2. november 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Jeg er første gangs gravid og vidste ikke hvad man talte efter, så fulgte en app som talte fra den dag jeg testede positiv  

Okay. Men der er ikk andet for end at afvente nf scanninger. 

Anmeld Citér

2. november 2018

Øboen

Altså lægen regner altid fra sidste mens, hvilket er fuldstændig idiotisk, for der er jo stor forskel på hvor lang cyklus man har. 

Jeg havde fx en cyklus på næsten 3 mdr, men jeg vidste hvornår jeg havde ægløsning, så jeg kunne selv regne mig frem til hvornår jeg burde teste om jeg var gravid og derfor kunne jeg også regne ud hvor langt henne jeg ca var. Min sidste mens dato kunne jeg jo ikke bruge til en fis i den sammenhæng. 

Jeg betalte for en privatscanning for at "bevise" hvor langt (kort) jeg reelt set var henne, for lægen troede jo selvfølgelig også at jeg var meget længere henne end jeg reelt var. Ligesom i dit tilfælde. 

Jeg tænker du bare må stole på scanningen, som de andre skriver - hvis alt så godt ud og baby havde det fint, så går det jo nok alt sammen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.