Klapvogn - findes drømmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2018

koeapabshicar

Jeg synes jeg har ledt og ledt. Så nu tyr jeg jeres ekspertise 

findes følgende klapvogn? 

Den skal kunne klappe sammen og tages med på fly, vil gerne den ikke klappes sammen så den bliver “lang” men mere “firkantet” 

den kan vendes så barnet enten kigger ud eller ind mod mig

ikke veje for meget så den er nem at rejse med

den skal kunne ligges ned så barnet kan sove i den. 

Ps er der nogen der har erfaringer med klapvogn på fly og storby ferie. Hvad er godt at huske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2018

Anonym

Jeg synes jeg har ledt og ledt. Så nu tyr jeg jeres ekspertise 

findes følgende klapvogn? 

Den skal kunne klappe sammen og tages med på fly, vil gerne den ikke klappes sammen så den bliver “lang” men mere “firkantet” 

den kan vendes så barnet enten kigger ud eller ind mod mig

ikke veje for meget så den er nem at rejse med

den skal kunne ligges ned så barnet kan sove i den. 

Ps er der nogen der har erfaringer med klapvogn på fly og storby ferie. Hvad er godt at huske 

Ja, jeg ved ret meget om det (Fordi jeg er totalt nørd!)

nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men der er ofte ligge versioner til de her former for klapvogne. (fra 0-6 måneder). 

Den mest kendte er Yoyo+, men langt de fleste mærker har fået denne form for mini-klapvogne. De kaldes også x-small-klapvogne.

Denne her klarer alle dine krav:

Her er en fra moweo. Den findes i mange versioner i forskellige brands, men den her kan du flyve med i de fleste selskaber:

Den kan vendes (så barnet kan se dig eller verden) Og den har små mål... og vejer kun 7,5 kg

https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogne/klapvogne/moweo-compact-fly-klapvogn-sort-sort

Dog er den eneste, som er 100% sikker som håndbagage, den fra pockit. (Men den kan ikke vendes, og heller ikke lægges helt ned) 

https://lekmer.dk/pockit-silver-fox-grey-2018/p/88860?country_override=DK&dfw_tracker=27819-9023671&dv_adwords_campaign=1532872774&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=aud-422051898713:pla-357041902990&gclid=EAIaIQobChMIk9b5z8Sx3gIV1OR3Ch1F0g_tEAQYBSABEgLa5vD_BwE

Jeg har selv haft en fra baby trold, som vi har haft som håndbagage. Den har samme mål som Beemoen her: 

https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogne/klapvogne/590844-beemoo-easy-fly-klapvogn-black

Anmeld Citér

31. oktober 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror desværre ikke at funktionaliteten med at kunne vende barnet findes i nogen af de klapvogne som kan klappes meget sammen.

Generelt så går en stor del af komforten og ergonomiteten af klapvognene når de skal kunne klappes meget sammen og ikke må veje alverden - det er nok et kompromis.

De fleste flyselskaber lader dig tage klapvognen med til flyet, hvor du så stiller den ved indgangen og samler den op igen der når flyet lander (det tager selvfølgelige lidt tid før de har fundet den frem)

Men alt efter barnets alder - så overvej om det ikke er nemmere med en bæresele i lufthavnen eller bare have barnet på gå ben fremfor en barnevogn.

Anmeld Citér

31. oktober 2018

koeapabshicar

Anonym skriver:

Ja, jeg ved ret meget om det (Fordi jeg er totalt nørd!)

nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men der er ofte ligge versioner til de her former for klapvogne. (fra 0-6 måneder). 

Den mest kendte er Yoyo+, men langt de fleste mærker har fået denne form for mini-klapvogne. De kaldes også x-small-klapvogne.

Denne her klarer alle dine krav:

Her er en fra moweo. Den findes i mange versioner i forskellige brands, men den her kan du flyve med i de fleste selskaber:

Den kan vendes (så barnet kan se dig eller verden) Og den har små mål... og vejer kun 7,5 kg

https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogne/klapvogne/moweo-compact-fly-klapvogn-sort-sort

Dog er den eneste, som er 100% sikker som håndbagage, den fra pockit. (Men den kan ikke vendes, og heller ikke lægges helt ned) 

https://lekmer.dk/pockit-silver-fox-grey-2018/p/88860?country_override=DK&dfw_tracker=27819-9023671&dv_adwords_campaign=1532872774&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=aud-422051898713:pla-357041902990&gclid=EAIaIQobChMIk9b5z8Sx3gIV1OR3Ch1F0g_tEAQYBSABEgLa5vD_BwE

Jeg har selv haft en fra baby trold, som vi har haft som håndbagage. Den har samme mål som Beemoen her: 

https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogne/klapvogne/590844-beemoo-easy-fly-klapvogn-black

Tusind tak for svar! 

Min søn er lige blevet et år når vi tager afsted. Det var selvfølgelig relevant info  

Vi har i forvejen 2 klapvogne og en barnevogn, men kunne godt tænke mig en klapvogn der var lidt mere rejsevenlig (fly) end dem vi har. 

Jeg vil prøve at kigge på dem du linker til 

Anmeld Citér

31. oktober 2018

koeapabshicar

drabo skriver:

Jeg tror desværre ikke at funktionaliteten med at kunne vende barnet findes i nogen af de klapvogne som kan klappes meget sammen.

Generelt så går en stor del af komforten og ergonomiteten af klapvognene når de skal kunne klappes meget sammen og ikke må veje alverden - det er nok et kompromis.

De fleste flyselskaber lader dig tage klapvognen med til flyet, hvor du så stiller den ved indgangen og samler den op igen der når flyet lander (det tager selvfølgelige lidt tid før de har fundet den frem)

Men alt efter barnets alder - så overvej om det ikke er nemmere med en bæresele i lufthavnen eller bare have barnet på gå ben fremfor en barnevogn.

Tak, vi har i forvejen “rigtige klapvogne” men skal bruge en til en kort storby ferie, så ergonomien er et kompromis for de dage. 

Okay, det er rart at vide at man kan det de fleste steder. Det kunne bare være fedt at den måtte komme med som håndbagage  

Jeg har en fastvikle som jeg også tænker at tage med, men havde godt nok også overvejet om man skulle have en tula eller lign. I stedet for. Er der noget du kan anbefale som ikke er en lang ville og lidt hurtig at få barnet op i? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.