Bliver min baby syg?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg ligger her og kan ikke sove, fordi jeg har snot i hele kraniet, ondt i halsen og øm i hele kroppen

Min baby på lidt over 2 måneder ligger ved siden af. Jeg er lidt bange for at smitte hende! Hvordan er det normalt. Hvis mor er syg, bliver baby så også syg? Vi er jo tætte hele dagen, så hvis det er noget der smitter, kan jeg nok nærmest ikke undgå at gi det videre..

Nogen gode råd eller erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2018

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg ligger her og kan ikke sove, fordi jeg har snot i hele kraniet, ondt i halsen og øm i hele kroppen

Min baby på lidt over 2 måneder ligger ved siden af. Jeg er lidt bange for at smitte hende! Hvordan er det normalt. Hvis mor er syg, bliver baby så også syg? Vi er jo tætte hele dagen, så hvis det er noget der smitter, kan jeg nok nærmest ikke undgå at gi det videre..

Nogen gode råd eller erfaringer? 

Ved os har det som regel også ramt børnene når de var små, hvis det var en forkølelse. De gange hvor det har været bihulebetændelse er det ikke blevet givet videre.

Ammer du? Det er gået en del hurtigere over ved børnene når jeg ammede. (Vidst nået med at når man selv producere antistoffer mod virusen, bliver det givet videre i modermælken) 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Birthdaybaby

Influenza vil barnet typisk ikke få, pga antistoffer via modermælken. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Øboen

Jeg har ammet i 3 år, min erfaring er at jeg får ALT som ungen slæber med hjem fra vuggestue og børnehave. Han bliver til gengæld næsten aldrig syg. Han har ca en omgang "slem" sygdom om året og ellers har han minimal snotnæse engang i mellem. Mange andre fortæller derimod om hvordan deres børn bliver syge konstant, så tror virkelig på at amningen har en rigtigt god effekt ifht at børnene får antistoffer. 

Så nej, det er ikke sikkert at baby bliver syg - og skulle hun blive syg er det slet ikke sikkert at det bliver så slemt som for dig. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar

Ja, jeg ammer, så jeg håber da at det beskytter hende! Hun virker også glad og godt tilpas og jeg har været syg i et døgns tid nu. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

HBV

Min lille skat på 2 mdr blev desværre syg med forkølelse i sidste uge da jeg også havde det 

Og jeg ammer. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det er ikke rigtig til at sige - men uanset hvad, kan du måske finde ro ved at tænke, at der ikke rigtig er så meget at gøre ved det. Det vil være umuligt for dig at holde afstand til så lille en baby og du har formentlig været smitsom før du selv fandt ud af, at du var syg...

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Ej jeg håber virkelig ikke jeg har smittet hende! Nu har jeg nemli fået høj feber og jeg er åbenbart verdens værste hønemor, for jeg er virkelig bange for at hun bliver syg! Jeg skal nok bare lige lære at slappe af og indse at influenza ikke er verdens undergang... livet som førstegangs mor er godt nok fyldt med bekymringer!

Anmeld Citér

30. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ej jeg håber virkelig ikke jeg har smittet hende! Nu har jeg nemli fået høj feber og jeg er åbenbart verdens værste hønemor, for jeg er virkelig bange for at hun bliver syg! Jeg skal nok bare lige lære at slappe af og indse at influenza ikke er verdens undergang... livet som førstegangs mor er godt nok fyldt med bekymringer!

Altså ... selvfølgelig ønsker man ikke sine små spædbørn syge... men syg skal hun jo nok blive uanset hvad på et tidspunkt, og det er sådan set en rigtig god ting og ikke noget hun som sådan skal frelses for ... god bedring til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.