14 mdr dreng vil ikke sove middagslur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
6 svar
2 synes godt om
29. oktober 2018

Ungmor2017

Hej smukke mødre

Min søn Lui på 14 mdr, vil ikke sove middagslur hverken i dagplejen eller hjem. Men han virkelig heller ikke træt træt. Men det gøre han selvfølgelig, når det er ved at være aftensmad tid og børste tænder tid, så kan han godt blive hysterisk og træt. Men jeg synes bare det for tidligt, at han skal undvære sin middagslur, nu hvor han kunne er 14 mdr gammel. Men andre det, har erfaring med det. Synes virkelig det er svært om jeg skal give ham lov til at drop middagslur. Men selvfølgelig p.t prøver jeg og dagpleje at putte han hver dag. Men den går ikke, men tilglæd sove han også godt fra kl. 19 til 5:15 men ved ikke hvad skal stille op.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2018

Birthdaybaby

Ungmor2017 skriver:

Hej smukke mødre

Min søn Lui på 14 mdr, vil ikke sove middagslur hverken i dagplejen eller hjem. Men han virkelig heller ikke træt træt. Men det gøre han selvfølgelig, når det er ved at være aftensmad tid og børste tænder tid, så kan han godt blive hysterisk og træt. Men jeg synes bare det for tidligt, at han skal undvære sin middagslur, nu hvor han kunne er 14 mdr gammel. Men andre det, har erfaring med det. Synes virkelig det er svært om jeg skal give ham lov til at drop middagslur. Men selvfølgelig p.t prøver jeg og dagpleje at putte han hver dag. Men den går ikke, men tilglæd sove han også godt fra kl. 19 til 5:15 men ved ikke hvad skal stille op.  

Det virker alt for tidligt at droppe luren, især når han kun sover 10 timer om natten. Er han undersøgt for at der ikke er noget der generer ham når han kommer ned at ligge? 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Ungmor2017

Birthdaybaby skriver:

Det virker alt for tidligt at droppe luren, især når han kun sover 10 timer om natten. Er han undersøgt for at der ikke er noget der generer ham når han kommer ned at ligge? 

Nej for han sove fint til aften, det er fordi han ikke vil sove middagslur. Men jeg synes bare han godt kunne vent 4 mdr i nu med drop middagslur. Synes nemlig også selv det er tidlig. Men jeg stop selv med sove middagslur da jeg var 4 år. Men hans far stoppe også tidlig med middagslur. Så ved ikke om han har fået det af ham. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

lineog4

Ungmor2017 skriver:

Hej smukke mødre

Jeg tænker 10 timer er alt alt for lidt til den lille mand. Om timerne han skal sove ekstra skal placeres i en eftermiddagslur eller om han skal sove 2-3 længere om natten vil jeg ikke kloge mig på. 

Men jeg ville forsøge at ændre fx på tidspunktet for luren, ja  være han rent faktisk er for træt og skulle puttes før om dagen. Se på Hvad laver han lige før luren, kan man tænke i mere rolige aktiviteter måske maden skal flyttes på eller.....? 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Baby2017

Ungmor2017 skriver:

Hej smukke mødre

Som andre skriver er ti timer alt for lidt for ham.

vi havde et lignende problem omkring samme alder. Hun sov nogle nætter kun 8 timer og 1-2 timer om dagen. Så vi lå ofte kun på 9-11 timers søvn i døgnet. 

Vi kæmpede os igennem det og til sidst gik det over. Det kan jo være noget udviklingsmæssigt der driller ham.

hvis jeg var dig ville jeg kæmpe videre med middagsluren. Hvordan er han når i ligger ham ud? Skriger han eller ligger han og snakker?

Anmeld Citér

31. oktober 2018

Birthdaybaby

Ungmor2017 skriver:

Nej for han sove fint til aften, det er fordi han ikke vil sove middagslur. Men jeg synes bare han godt kunne vent 4 mdr i nu med drop middagslur. Synes nemlig også selv det er tidlig. Men jeg stop selv med sove middagslur da jeg var 4 år. Men hans far stoppe også tidlig med middagslur. Så ved ikke om han har fået det af ham. 

Det kan jo være han “går omkuld” om aftenen af udmattelse, for ti timer er slet ikke nok. Min datter droppede middagsluren i en ganske kort periode, eller sov kun 20-40 minutter, det kunne lige gå fordi hun sover 12 timer om natten. Nu er hun heldigvis tilbage på luren igen. 

Anmeld Citér

2. november 2018

Ungmor2017

Birthdaybaby skriver:

Det kan jo være han “går omkuld” om aftenen af udmattelse, for ti timer er slet ikke nok. Min datter droppede middagsluren i en ganske kort periode, eller sov kun 20-40 minutter, det kunne lige gå fordi hun sover 12 timer om natten. Nu er hun heldigvis tilbage på luren igen. 

Har får ham til at sove fra kl. 17:30 til 5:30, de sidste to dage. Men stadig ingen middagslur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.