Min søns (6 år) numse klør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.740 visninger
16 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Min søn er 6 år. Hans numse klør helt vildt. Det er ikke til, at holde ud for ham. Han kan ikke sove om aftenen og han vågner om natten. Har været i kontakt med læge og lægevagt flere gange. De siger at man skal have set en orm, før vi må få noget for det. Hvis det altså er børneorm. 

Vi har dog ikke set nogle orm endnu, og han kommer real mæssigt i bad og god hygiejne går vi meget op i herhjemme.

Er der nogle der har nogle gode råd De vil dele? Hvad kan jeg smøre ham med som kan tage kløen? 

Anonym svar tilladt.. på forhånd tak..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

Fitmommyherning

Jeg tænker også orm

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Ano18

Orm - jeg har erfaring m man ikke altid kan se dem ...

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min søn er 6 år. Hans numse klør helt vildt. Det er ikke til, at holde ud for ham. Han kan ikke sove om aftenen og han vågner om natten. Har været i kontakt med læge og lægevagt flere gange. De siger at man skal have set en orm, før vi må få noget for det. Hvis det altså er børneorm. 

Vi har dog ikke set nogle orm endnu, og han kommer real mæssigt i bad og god hygiejne går vi meget op i herhjemme.

Er der nogle der har nogle gode råd De vil dele? Hvad kan jeg smøre ham med som kan tage kløen? 

Anonym svar tilladt.. på forhånd tak..

Da jeg var barn havde jeg også børneorm. Måden det blev konstateret på, var ved at tage en is-pind, hvorpå det var påsat tape med klistersiden udad. Sygeplejerskerne kom ind med en lommelygte på en mørk stue om natten, hvorfra de så lavede prøven om natten. De kunne ikke se dem, ved blot at kigge. De var nød til at gøre det med tape for at opdage det. Måske det kunne være en idé til, at få det bekræftet? Jeg var indlagt under udredningen, men tænker det er noget man godt selv kan gøre? 

Jeg har desværre ikke råd til, hvordan du hjælpe med kløen. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Janet1989

Altså jeg har som teenager fået piller mod børneorm, uden at blive undersøgt - men jeg vidste at det var det , fordi der var et par stykker på papir efter afføring.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Mort3

Det er en ulidelig kløe. 

Jeg ville da bare sige til lægen, at du har set orm i hans afføring, så de kan udskrive en recept. 

Min læge har aldrig bedt om bevis, og med 4 børn i hustanden kan orm ikke undgås. De gange vi hqr haft børneorm har jeg bare ringet og de har udskrevet recept med behandling til hele familien��

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Det er en ulidelig kløe. 

Jeg ville da bare sige til lægen, at du har set orm i hans afføring, så de kan udskrive en recept. 

Min læge har aldrig bedt om bevis, og med 4 børn i hustanden kan orm ikke undgås. De gange vi hqr haft børneorm har jeg bare ringet og de har udskrevet recept med behandling til hele familien��

Tak for svar ! Ja ulidelig klør ser det ud til. Han græder og kaster sig rundt  

Jamen det tror jeg bare, at jeg gør i morgen tidlig! Kan der ske noget ved at få behandlingen, hvis nu ikke det er orm? Og hvordan foregår behandlingen? 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Altså jeg har som teenager fået piller mod børneorm, uden at blive undersøgt - men jeg vidste at det var det , fordi der var et par stykker på papir efter afføring.

Tak for svar. Okay, hvordan ser De ud? Er de tydelige at se??

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Carina:-)

Han kan sagtens have orm uden du har set det.

Også derfor alle i husstanden  skal behandles.

Det skulle være ganske rædselsfuldt med kløen så forstår godt han græder.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Ano18

Nej der sker intet ved han får en kur, om det så ikke var det - men husk som andre skriver i alle skal behandles (og så gentager man behandlingen som foreskreven)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.