Første jm besøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej 

jeg kunne godt tænke mig at hører om jeres forskellige erfaringer om første jordemoder besøg. 

- hvad snakkede i om? 

- hvad undersøgte jordemoderen? 

- havde i jeres partner med? 

- hvor længe varet mødet cirka? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

koeapabshicar

Anonym skriver:

Hej 

jeg kunne godt tænke mig at hører om jeres forskellige erfaringer om første jordemoder besøg. 

- hvad snakkede i om? 

Vi snakkede om fødslen, og følelsen af at være blevet forældre. Vi snakkede om amning 

Samt om vi havde nogle spørgsmål. 

Hun tjekkede baby, hun så en amning (fordi jeg alligevel skulle), hun målte og vejede ham. Synes ikke rigtig hun gjorde meget mere ved min dreng men jeg kan huske forkert. 

Ja min mand var med, de første par besøg ligger jo i hans barsel :-) 

det varede vidst en times tid :-) 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

1518

koeapabshicar skriver:

Vi snakkede om fødslen, og følelsen af at være blevet forældre. Vi snakkede om amning 

Samt om vi havde nogle spørgsmål. 

Hun tjekkede baby, hun så en amning (fordi jeg alligevel skulle), hun målte og vejede ham. Synes ikke rigtig hun gjorde meget mere ved min dreng men jeg kan huske forkert. 

Ja min mand var med, de første par besøg ligger jo i hans barsel :-) 

det varede vidst en times tid :-) 

Hun spørger om jordemoderbesøg - ikke besøg fra sundhedsplejersken 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

koeapabshicar

1518 skriver:

Hun spørger om jordemoderbesøg - ikke besøg fra sundhedsplejersken 

Haha! Det gør hun da også  Er det ikke om søndagen man må slå hjernen fra? 

Til TS: Første jordemoderbesøg, der må jeg ærligt indrømme at jeg ikke husker hvad vi snakkede om, mere end at vi snakkede om hvordan graviditeten var forløbet og hvordan jeg havde det. Så målte hun min mave, lyttede hjertelyd og vurderede hans størrelse. Men jeg havde min mand med og der tog ca 1 time 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Janet1989

Ved mit første jordemoderbesøg, snakkede vi bare om mig og min kæreste, hvad vi lavede osv. Og hun målte blodtryk, og hjertelyd .. og så ellers bare hvis jeg havde spørgsmål mener det var omkring uge 14-15 stykker jeg var afsted . Og kæresten var ikke med :-) 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

- hvad snakkede i om? 

- Snakkede om ønsker til fødslen, mine madvaner og evt bekymringer 

- undersøgte ingenting første gang 

- nej havde ikke partner med på noget tidspunkt. For mig handlede jordmoder om mig og ikke baby og ville derfor ikke have faren med 

- en time max

Anmeld Citér

28. oktober 2018

A38

Jeg var 19 uger henne, og vi snakkede om de samme ting, som da lægen lavede svangrepapirer. Altså “ryger du, har du eller din kæreste nogen arvelige sygdomme, har nogen i familien diabetes”. Vi snakkede også meget kort om amning, fødsel, sex under og efter graviditet (fik pjecer om de forskellige ting) og så snakkede vi om hvor jeg skulle ringe hen og hvornår hvis jeg oplevede problemer ifbm. graviditeten. Jeg fik også testet min urin og målt blodtryk.

Jeg fik ikke målt mave eller hørt hjertelyd. Jeg havde ikke min mand med og manglede ham ikke ved besøget. 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym

Første JM-besøg er dødssygt hvis du spørger mig. Jeg var afsted tidligt både i første og anden graviditet. 

Begge gange er alt det samme som jeg allerede har gennemgået med sygeplejersken ved lægen blevet gennemgået. Der er stillet spørgsmål til egen og partners (familie)sygdomshistorik og man har fået læst sst’s anbefalinger højt ... 

ingen af gangene er der blevet tjekket noget (blodtryk / urin / maven) 

Min mand har ikke været med bogle af gangene, og det er godt, for det har været 100% tidsspilde for mig, det har kun handlet om at de skulle sætte kryds i forskellige kasser. Besøget har varet ca. 20 minutter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.