Gode råd mod ondt i halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
3 svar
3 synes godt om
26. oktober 2018

Celine89

Jeg har vanvittigt ondt i halsen på 4. døgn. Jeg er meget hævet og halsen er fyldt med hvide blæner, der svider og gør ondt. Det er godt nok længe siden, jeg har været så sølle.

Jeg tager panodil og strepsil, men hvad kan man ellers gøre for at lindre? Manden skal arbejde i morgen, så jeg er alene hjemme med aktivt barn på 20 mdr og ville enormt gerne have det bare lidt bedre i den anledning.

Jeg har været ved lægen igår, som podede negativ for streptokokker og derfor ikke kunne gøre noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2018

100%anonym

Celine89 skriver:

Jeg har vanvittigt ondt i halsen på 4. døgn. Jeg er meget hævet og halsen er fyldt med hvide blæner, der svider og gør ondt. Det er godt nok længe siden, jeg har været så sølle.

Jeg tager panodil og strepsil, men hvad kan man ellers gøre for at lindre? Manden skal arbejde i morgen, så jeg er alene hjemme med aktivt barn på 20 mdr og ville enormt gerne have det bare lidt bedre i den anledning.

Jeg har været ved lægen igår, som podede negativ for streptokokker og derfor ikke kunne gøre noget.

Strefen. Det er stærkere end strepsil. 

Strepsil lindre kun hvor strefen har bedøvende og helbredende virkning også. Købes på apoteket. 

Ville bede om en langtidspodning på streptokokker 

jeg havde streptokokker for nogle måneder siden. Og det blev ved at komme igen. Så blev min søn podet. Negativ på lægens. Men positiv på langtids podning. Så vi kom alle i penicillin behandling. 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Skouboe

Celine89 skriver:

Honning

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Gode råd du allerede har fået. For Strefen er rigtig god til at tage smerten og honning er disenficerer og ligger en god hinde der lindrer. 

Jeg lærte dog af en bi-avler, at man ikke må komme honningen i en varm drik, men skal spises “rå”, for ellers vil den disenficerende virkning ikke virke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.