Kan baby sove for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at nogen sikkert synes st det her er et luksus problem, men nu spørg jeg alligevel. 

Min baby på 2 måneder sover rigtig meget! Hun sovet ca 12 timer om natten (afbrudt af 3 amninger). Når hun vågner er hun vågen i halvanden time, hvorefter hun har brug for en lur og sover 3-4 timer. Hun er så igen vågen et par timer inden hun igen har brug for at sove - en lille times tid. Kl 17 begynder hun at blive overtræt og pylret og hvis jeg trækker sendetiden til efter kl 19 bliver hun så overtræt at hun bliver rigtig svær at få til at falde til ro.

Er det ikke unormalt at en baby sover SÅ meget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2018

Sprit25

Kort svar. Nej 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Bissen

Hvis baby tager på og der er fin kontakt når barnet er vågen, så er det helt fint  

min søn sov mere eller mindre 20 timer i døgnet indtil han blev omkring 4 måneder. 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Så længe baby er vågen og veltilpas i de vågne perioder (altså ikke sløv), laver gode bleer og tager på, så er alt som det skal være  

Min datter var på samme måde - og sover stadig godt 2,5 år senere - nyd det (og gå lidt stille med dørene i mødregruppen)

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hun spiser, skider og tisser som hun skal og er en stor og stærk pige, der følger sin kurve helt perfekt. Hun er god i kontakten, men kan ikke holde til at blive stimuleret ret længe, før hun bliver overstimuleret og har brug for ro og søvn. 

Jeg er ikke bekymret for hendes trivsel, men hun har nogle bedsteforældre der ikke forstår “hvorfor hun skal hen og sove hele tiden!”. Men det er jo fordi hun er træt! Og hvis hun ikke får mulighed for at sove, bliver hun simpelthen så overtræt og ulykkelig at hun bare skriger og skriger! Men alle deres spørgsmål fik mig til at tvivl på om vi mon lader hende sove for meget.

Tak for jeres svar. De hjalp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.