Kan man tillade sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg er ved at søge nyt arbejde. Jeg er lige kommet tilbage på mit nuværende job efter 1 år på barsel, og kan mærke at jeg ikke har lyst til at arbejde der mere.

Kan jeg tillade mig at skrive i mine ansøgninger at jeg foretrækker diskression, da nuværende arbejdsgiver ikke ved at jeg søger andet arbejde?? - tænker ift. Referencer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2018

Mort3

Sagtens��

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Tommelise

Det synes jeg sagtens, man kan.

Anmeld Citér

24. oktober 2018

FruStolpe

Det ville jeg gøre 

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

De fleste arbejdsgivere spørger ikke om referencer fra dit nuværende job . Det behøver du slet ikke nævne for dem.

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Morogbarn skriver:

De fleste arbejdsgivere spørger ikke om referencer fra dit nuværende job . Det behøver du slet ikke nævne for dem.

Det er nu meget forskelligt. I mit fag er det standardprocedure, at man kontakter nuværende arbejdsplads - dog spørger man ansøgeren, om det er ok. Jeg ville anbefale at skrive i ansøgningen, at man beder om diskretion for en sikkerheds skyld. 

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Tommelise

Morogbarn skriver:

Jeg vil altså også mene, at det er mest sikkert at bede om diskretion.

Man kan ikke være helt sikker på, at de ikke kontakter ens nuværende arbejdsplads, og det kan godt blive akavet.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. 

Jeg vælger at skrive det. Tænker nemlig også at det vil blive akavet, hvis ikke jeg får jobbet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.