bor på et møderhjem lige min søn kigger væk når jeg pusler når der står andre mennesker der når de vuder mig som som hva gør jeg har pres fra kumunnen så ked af
Gittes svar
Hej,
Tak for dit brev. Det må være svært at bo på et mødrehjem og der står nogle og kigger, når man pusler barnet. Jeg forestiller mig, at man kan få alle mulige fantasier om, hvad de mon tænker, hvis han kigger væk, eller om man nu gør det godt nok og den slags. Jeg kan også sagtens forestille mig, at det kan føles som et pres fra kommunen.
Jeg tænker, at du må holde fødderne nedad og hovedet oppe og simpelthen bare gøre dit bedste,- mere kan du ikke gøre. Hvis der står nogle ved siden af og kigger, kan du så ikke bruge dem til noget, altså kan de ikke hjælpe dig med noget, er det ikke det, der er meningen med, at de er der? På et mødrehjem er de jo uddannet til at hjælpe mødre. Er der mon en af dem, som du er tryg ved, som du kan fortælle om hvordan du har det? Måske kan du fortælle dem om der er noget, de kan gøre, som kan gøre dig mere tryg i situationen? Helt ærlig, så tror jeg at alle forældre kunne blive usikre eller nervøse, hvis der skulle stå nogen og observere hvordan man gør, når man pusler sit barn, hvis man vidste at de var ved at vurdere en. Hvad skal de bruge vurderingen til? Er det måske fordi de skal vurdere om I har brug for hjælp? Måske mener de det godt og vil faktisk hjælpe jer?
Mon ikke at du er nød til at tale med dem om, hvordan du har det, og måske spørge om der er nogen, der kan hjælpe dig med at du føler sådan et pres og er ked af det. Jeg håber at der er en i blandt personalet, som du har tillid til og kan tale med om dette, eller måske du har en veninde du har tillid til, eller en anden person, som kan hjælpe med at tale med dem om det?
Held og lykke med det,
Gitte
Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"
Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk
Anmeld
Citér