Birthdaybaby skriver:
Sig det. Så hurtigt som muligt.
Jeg er selv leder og vi bliver SÅ glade når I meddeler os at I er gravide. Også selvom det passer af helvede til med bemandingen, sommerferiekabalen lige var gået op og vikarbudgettet er opbrugt osv osv osv.
Vi er jo ikke umenneskelige, bare fordi vi har en vagtplan der skal gå op og et budget der skal overholdes.
- og skulle du have en af de ganske få elendige chefer der kunne finde på at afskedige på det grundlag, så har du heldigvis en rigtig god sag.
Tillykke med din graviditet. Nyd det nu. Ps: vi kan i øvrigt sagtens holde på en hemmelighed, hvis du gerne vil vente med at dele det med dine kolleger.
Ja, det er jo netop meget nemmere for arbejdsgiveren at langtidsplanlægge, når man har kendskab til graviditeten.
Jeg kan forstå, at man gerne vil vente til efter nf, men ellers kan jeg ikke se, hvad man vinder ved at vente med at fortælle det.
Man viser netop, at man ønsker at tage hensyn til planlægningen.
Personligt ville jeg have det virkelig skidt med at vente med at fortælle det.
Chefer ved godt, at kvinder bliver gravide og skal på barsel. Det er en del af arbejdspladsernes hverdag.
På samme måde som man ville fortælle om en planlagt operation eller en 6 ugers rejse til USA.
Hvis man bliver fyret - så er det måske alligevel ikke en arbejdsplads, man har lyst til at være på.
Anmeld
Citér