Flue for øje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste 6 mdr haft en “flue” eller en prik/streg for mine øjne. 

Jeg ved ikke hvilke øje den er ved, men jeg kan se den specielt når jeg kigger på noget lyst! 

Er det øjenlæge jeg skal kontakte eller egen læge? Tænker jeg vil ringe til min egen læge i morgen tidlig og hører ( de havde lukket idag) 

men er der andre der har prøvet ligende? 

Hvad er det helt præcis, og er det noget som jeg skal leve med eller kan det komme væk  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2018

Babilooo

Du ved hvilket øje der er tale om ved at lukke dem på skift. .

jeg har både fluer og gennemsigtige tråde. Det er især i solskin og op mod en klar himmel man især kan se det. Det er uklarheder der flyder i øjets væske. Du kan ikke få det væk - man må leve med det og det er vist for livet. .. og bliver evt værre med tiden. Det er meget normalt når øjet ældes. Typisk sker det fra 40 års alderen.

Svar: 

Fluer skyldes normalt små celleklynger, der river sig løs fra øjets indvendige væg og flyder i den gellignende væske, der fylder øjet. De vil ses som sorte pletter i dit synsfelt.

Har du disse pletter i dit synsfelt, bør du altid nævne det, næste gang du er hos optikeren. Hvis der er mange 'fluer', eller hvis de ledsages af andre synsforstyrrelser, skal du få undersøgt øjnene med det samme af enten en optiker eller øjenlæge.

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Babilooo

Teksten har jeg taget fra Louis nielsen

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du ved hvilket øje der er tale om ved at lukke dem på skift. .

jeg har både fluer og gennemsigtige tråde. Det er især i solskin og op mod en klar himmel man især kan se det. Det er uklarheder der flyder i øjets væske. Du kan ikke få det væk - man må leve med det og det er vist for livet. .. og bliver evt værre med tiden. Det er meget normalt når øjet ældes. Typisk sker det fra 40 års alderen.

Svar: 

Fluer skyldes normalt små celleklynger, der river sig løs fra øjets indvendige væg og flyder i den gellignende væske, der fylder øjet. De vil ses som sorte pletter i dit synsfelt.

Har du disse pletter i dit synsfelt, bør du altid nævne det, næste gang du er hos optikeren. Hvis der er mange 'fluer', eller hvis de ledsages af andre synsforstyrrelser, skal du få undersøgt øjnene med det samme af enten en optiker eller øjenlæge.

Jeg har prøvet at lukke øjnene på skift, men det kommer kun når begge øjne er åbne  

jeg er kun 27 :-P 

Jeg ved at vi i familien har en fejl i det ene øje, på min mors side, min mor havde det, min morfar har det og min storebror har det, en slags blindhed på øjet, men det startede allerede i deres barndom, så ved ikke om det kunne være en start på det :-) 

det vil dog kunne forbedres med en laseropration. 

Jeg må vidst heller få det tjekket tak :-) 

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Baby17

Anonym skriver:

Jeg har de sidste 6 mdr haft en “flue” eller en prik/streg for mine øjne. 

Jeg ved ikke hvilke øje den er ved, men jeg kan se den specielt når jeg kigger på noget lyst! 

Er det øjenlæge jeg skal kontakte eller egen læge? Tænker jeg vil ringe til min egen læge i morgen tidlig og hører ( de havde lukket idag) 

men er der andre der har prøvet ligende? 

Hvad er det helt præcis, og er det noget som jeg skal leve med eller kan det komme væk  

Jeg ville bestemt ringe og spørge hos en øjenlæge. De kan give dig det bedste svar på, om du bør tilses af dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.