Hvad skal jeg forlange i pension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
3 svar
1 synes godt om
22. oktober 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej. 

Er blevet tilbudt et job inden for det private et sted uden overenskomst. I  den forbindelse har jeg selvfølgelig nogle ideer til hvad jeg forlanger i løn men er i tvivl om hvor mange procent jeg skal forlange i pension?

Kommer fra det offentlige med en pensions procent på omkring 16%, men tænker det er urealistisk at forlange af privat arbejdsgiver.

Ved i hvad der er normalt eller gennemsnitligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2018

Claudia87

Jeg tror det mest almindelige for funktionæransatte ligger på omkring 12% hvoraf de 4 er selvbetalte. Sådan har det i hvert fald været alle steder jeg har været ansat. Og det er også sådan på min mands arbejdsplads. Men det står dig jo frit for, at forsøge at tale en bedre aftale hjem

Anmeld Citér

22. oktober 2018

nille

Profilbillede for nille

Jeg fik 18 procent arbejdsgiver betalt pension på mit forrige job og får nu 15 procent arbejdsgiver betalt pension. Begge steder privatansat.

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg arbejder i det private og har 11% betalt og betaler selv 6% til pension, jeg er også dækket af en privat sygeforsikring. 

Gennem de sidste 10 år har jeg arbejdet i en del forskellige private virksomheder og der har jeg haft i samme omegn til pension, det der har varieret er hvor meget min egen betaling har været. 

Men det nok meget forskelligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.