Mos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det anbefales at de får mælk til de minimum er 6 måneder. Man kan allerede give græd fra de er 4 måneder, men man skal passe på da deres tarm system ikke et fuld udviklet.

Min søn var meget interesseret i mag og smaskede hver gang vi spiste. Han fik grød fra han var 4 måneder, da han var 4 en halvt måned introducerede jeg lidt købe frugt mos, og det blev nærmest slugt, så meget elskede han det. Kort efter begyndte jeg selv at lave frygt mos, grød har jeg gengæld altid købt.  Jeg købte hirsegrød som det står på pakken de kan få fra 4 måneder.

Jeg vil sige, se om barnet er interesseret i maden og tag den derfra 

Jeg er enig her. Man er også nødt til at kigge på barnet. Det er ikke alle børn som gider mos. Og så er der dem, som er tidligt på den, og som elsker det. Det gjorde min store pige også dengang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2018

Birthdaybaby

Begyndte på mos da hun var ca 5-5,5 md. Grød ca en måned senere. 

Hvis mosen ikke var tynd nok, sprøjtede jeg lidt mm i, direkte fra beholderen ���� men generelt tilsatte jeg rigeligt med fedtstof (forskellige olier og smør) 

Anmeld Citér

23. oktober 2018

grinny

Man behøver slet ikke at starte med mos da mælk er nok til barnet er 6 måneder.

Aya har aldrig fået mos men 100% mælk til 6 måneder og så fik hun ellers lov til selv, at vælge fast føde til i hendes eget tempo men stadig mælk som primære indtil hun selv spiste mere og mere 

Det kaldes BLW - der findes mange sider om det, forskning og så er der mange grupper på facebook hvis du skulle have flere spørgsmål 

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
grinny skriver:

Man behøver slet ikke at starte med mos da mælk er nok til barnet er 6 måneder.

Aya har aldrig fået mos men 100% mælk til 6 måneder og så fik hun ellers lov til selv, at vælge fast føde til i hendes eget tempo men stadig mælk som primære indtil hun selv spiste mere og mere 

Det kaldes BLW - der findes mange sider om det, forskning og så er der mange grupper på facebook hvis du skulle have flere spørgsmål 

Der er nu nogle børn, der ikke bliver ordentlig mætte af mælken...

Vi startede med mos, da vores datter var omkring 4 mdr. Hun græd og græd og græd om natten, fordi hun ikke blev ordentlig mæt af MME, så i samråd med sundhedsplejersken begyndte vi på mos kombineret med MME.

Anmeld Citér

24. oktober 2018

anonym12

Vi tyvstartede ved 5.5 mdr . Jeg kunne simpelthen ikke vente længere. Næste gang venter vi til 6 mdr. Vi sprang dog grød og mos over, da jeg ikke har temperament til at lave special mad og synes meget af det der babymad er lidt ulækkert.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.