Få ægtefælles fradrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad havde i valgt ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.098 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2018

Anonym trådstarter

Kære alle, 

Til sommer får både min mand og jeg huer på hovedet, dvs vi ingen indkomst har i juli og august. 

Derfor har vi nogle valgmuligheder og vil gerne høre hvilken i havde valgt: 

1) jeg arbejdet imens min mand holder ferie med børnene (3, 4 og 6 år) også jeg får hans fradrag 

2) vi begge arbejder og kun holder en uge med børnene i august.

Jeg er lidt vildrede. Nogen som har prøvet at få deres ægtefælles fradrag? 

Vi er igang med at spare op til at vi kan betale regningerne begge måneder og leve for 7000 pr måned

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle, 

Til sommer får både min mand og jeg huer på hovedet, dvs vi ingen indkomst har i juli og august. 

1) jeg arbejdet imens min mand holder ferie med børnene (3, 4 og 6 år) også jeg får hans fradrag 

Vi er igang med at spare op til at vi kan betale regningerne begge måneder og leve for 7000 pr måned

Du skal ringe til skat.

Jeg har ikke tjekket det, men du får jo ikke hans fradrag udbetalt i kroner/ører med det samme. Såvidt jeg husker, så afregnes det på årsopgørelsen, og hvis hans fradrag er f.eks. 6000 kr, så vil du jo kun få omkring 2800 eller sådan noget.

Ring til Skat.

Anmeld Citér

20. oktober 2018

Janey

Profilbillede for Janey

I skal vælge den mulighed, som I har råd til uden at tænke på fradraget. Du får ikke din mands fradrag, fordi du arbejder i en måned, hvor han ikke gør. Alles fradrag er et årligt fradrag, som så bare fordeles på alle 12 lønperioder, så bruger din mand ikke hans fradrag i f.eks. juli, får han bare højere fradrag i en anden måned, så medmindre han ikke bruger det i de andre måneder heller, får du ikke et ekstra fradrag.

Bruger din mand ikke hele hans årsfradrag, så går der lang tid, før du får det, da det er først når årsopgørelsen foreligger, at man kan se, at han ikke selv har brugt det, så det er vel i februar eller marts næste år. Jeg er i tvivl, om man selv kan overføre det på tastselv, men overføres et fradrag, man selv bruger, så bliver det bare til et skattesmæk i stedet til næste år.

Anmeld Citér

20. oktober 2018

mpr

Kære alle, 

I skal vælge lige præcis den retning som I ønsker at gå kan ikke sige hvad der er bedre eller værre end det andet.

Det eneste jeg bare vil gøre opmærksom på er at I skal være over skat/a-kasse/kommende arbejdsgiver som en høg når det kommer til at have den andens fradrag at skifte frem og tilbage. Jeg har ingen ide om hvorvidt vi ender med at betale tilbage i skat fordi først lavede SKAT fejl og så blev min mands arbejdsplads ved med at lave fejl. 

Det er sådan noget bøvl og nogengange bliver jeg stadig i tvivl om der er kommet styr på det 

Edit: og jo du kan godt gøre det for 1-2 måneder. Vi skulle kun bruge det 1 måned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.