At sove alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2018

Anonym trådstarter

Åh, jeg synes at det er super hårdt lige nu.

Min mand er lige skiftet til aftenarbejde og jeg møder selv tidlig morgen og jeg har det generelt svært med at vi kun ser hinanden i weekenderne, selvom vi bor sammen, er gift og har børn, men mest af alt er jeg super træt fordi jeg ikke kan sove uden ham. Vi har været sammen så længe og jeg elsker ham så meget at jeg næsten ikke kan eksistere uden ham.

Jeg sidder fuldstændigt grædefærdig hver aften når ungerne er puttet og jeg bare er  alene.

Og alle mine trælse følelser bliver bare stærkere fordi jeg er så træt og jeg vil faktisk bare gerne sove.

Nogen råd til hvordan jeg kan sove?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er selvfølgelig dejligt at du er så glad for din mand. Men det lyder alligevel en smule problematisk hvis du ikke kan sove uden ham i nærheden.

Når jeg selv i perioder har besvær med søvnen så plejer det at hjælpe dels at have noget tale-lyd på lav lydstyrke, men stadig højt nok til at man kan høre det. Jeg holder meget af podcasts så det afspiller jeg fra min mobil.

Så hjælper det også nogle gange at rykke sovested, dvs. fra sengen til sofaen eksempelvis.

Men det gælder selvfølgelig mest om at finde det der virker for en selv. Mindfulness måske? Afslapningsmusik?

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min mand arbejde skiftende dag, aften og nat. Og vil sige, den første nattevagt han har sover jeg altid dårligt - vågner meget og er lidt utryg omkring lyde osv. Men som dagene går vænner jeg mig til det og på dag 2 sover jeg okay, ikke ligeså godt som når han er der - men okay.  

Herhjemme har vi som familie også altid gjort det ekstra hyggeligt når far er på nat - så får vores søn lov at sove på fars plads og så passer vi på hinanden og putter lidt ekstra Måske I kunne indføre noget lignende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.