Antistoffer imod graviditet efter fødsel af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
7 svar
1 synes godt om
18. oktober 2018

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Ej altså!! Sikke en masse kedeligt man kan læse på nettet og derefter blive bekymret 

I sidste måned havde jeg en bio og venter netop nu på at kunne teste omkring d. 22-23 

Men fik netop læst at der er nogle som efter fødsel af deres søn (kun drengefødsel) fik antistoffer med en graviditet og derved gentagne aborter. 

Jeg har også for nogle år tilbage haft en MA 

Jeg har selv en dejlig rask dreng nu og kan ikke lade være med at tænke om det mon er derfor jeg så ikke har kunnet beholde de efterfølgende graviditeter..

Nogen som ved noget om dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2018

Sprit25

MVL skriver:

Ej altså!! Sikke en masse kedeligt man kan læse på nettet og derefter blive bekymret 

I sidste måned havde jeg en bio og venter netop nu på at kunne teste omkring d. 22-23 

Men fik netop læst at der er nogle som efter fødsel af deres søn (kun drengefødsel) fik antistoffer med en graviditet og derved gentagne aborter. 

Jeg har også for nogle år tilbage haft en MA 

Jeg har selv en dejlig rask dreng nu og kan ikke lade være med at tænke om det mon er derfor jeg så ikke har kunnet beholde de efterfølgende graviditeter..

Nogen som ved noget om dette? 

Antistoffer har intet med køn at gøre men alt med blodtype at gøre

Anmeld Citér

19. oktober 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som spirt25 skriver så er det blodtype bestemt.

Jeg er feks recus 0 negativ og begge mine børn er recus posetiv. 

Det ville real betyde, at hvis jeg var blevet gravid i "gamle dage" så ville jeg efter min første graviditet, nok ha haft mange aborter efterfølgende, hvis jeg igen var blevet gravid med recus positive fostre. Og det ville også ha betydet at jeg kun, ku ha gennemført graviditeter med recus negative fostre.

Dog lever vi jo heldigvis i nutiden, hvor den slags bliver opdaget i graviditeten eller med det samme efter fødslen. Og "problemet" ka klares med en indsprøjtning enten i uge 28 eller indenfor et par dage efter fødslen.

Det andet er bare en myte! Vh stine

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Rockertand

Sprit25 skriver:

https://dagensmedicin.dk/flere-aborterer-efter-drengefodsler/

Kender til én, hvor dette var teorien fra lægerne.

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Rockertand

StineW79 skriver:

Det ville real betyde, at hvis jeg var blevet gravid i "gamle dage" så ville jeg efter min første graviditet, nok ha haft mange aborter efterfølgende, hvis jeg igen var blevet gravid med recus positive fostre. Og det ville også ha betydet at jeg kun, ku ha gennemført graviditeter med recus negative fostre.

Dog lever vi jo heldigvis i nutiden, hvor den slags bliver opdaget i graviditeten eller med det samme efter fødslen. Og "problemet" ka klares med en indsprøjtning enten i uge 28 eller indenfor et par dage efter fødslen.

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Ønskebaby2020

Sprit25 skriver:

Okay tak ��

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Ønskebaby2020

StineW79 skriver:

Super tak! Så er jeg mere rolig 

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Ønskebaby2020

Rockertand skriver:

Kender til én, hvor dette var teorien fra lægerne.

Kan ikke læse dette. (Det kræver abonnement)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.