Indberetning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer 

min forlovede og jeg venter vores første barn. 

Alt er dejligt imellem os og vi glæder os. 

MEN... Da min svigerfamilie på ingen måder ser os sammen og min forlovede er MEGET uvenner med dem, er jeg nu begyndt at gå og tænke på hvad der mon kan ske hvis de laver falske inberetninger på os? 

I hans familie handler det meget om ære (de kommer fra Tyrkiet) og da han har “trodset” dem er jeg selfølgelig bange for om de kunne finde på at gøre sådanne ting imod os. 

Så, hvad ville der egentlig ske hvis de gjorde? Kan kommunen tage et barn fra os ud fra en indberetning som oveni købet er på et falsk grundlag? 

Hilsen en meget fortvivlet og bekymret kvinde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej.. 

hvis de skulle være så nederdrægtige at lave en falsk anmeldelse, vil i blive kaldt til en samtale hvor i stille og roligt forklare hvordan tingene hænger sammen og i svarer åbent og ærligt på sprøgsmål så de kan se og høre at i intet har at skjule og er en velfungerende lille familie. Og bum, så lukkes sagen der. 

Børn bliver ikke taget fra deres forældre uden at man har gransket sagen helt til bunds og der skal være tunge beviser på mistrivsel hos jeres barn. Hvis i er gode og kærlige forældre, vil enhver kunne se på jeres barn og jer, at der intet er at bekymre sig om. Senere hen vil man også kunne spørge jeres barns daglige pædagoger hvordan de ser jeres barn. MEN! Så langt tror jeg bestemt knke det når ud jeres situation er garanteret ikke unik, så det bliver lukket ned inden det nærmest er startet  

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Aller først vil jeg bare være kikset, og fortælle at det hedder en underretning  

Hvis de skriver en sådan, vil kommunen måske slet ikke gå videre med den. Du bliver sikkert tilset af både jordemødre, læger og andet fagfolk under din graviditet (med mindre du takker nej) - og hvis ikke de ser "noget", så fjerner de ikke et barn uden videre. Jeg ved at man kan få sundhedsplejersken ud på et besøg inden fødslen - hvis det ville være betryggende for dig. Ellers så nævn din bekymring for din JM, måske lige så meget for at bearbejde dine tanker

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Hej, 

Jeg synes blot jeg ville dele mit forløb omkring en falsk underretning, så kan du få et indblik i, hvad der nok sker hvis det skulle ske :-) 

et familiemedlem i min kærestes familie har set sig sur på mig og lavede en falsk underretning til kommunen på mig efter vores søns fødsel. Indholdet var så strengt og jeg var så ked af det i lang tid. Nå, men der kom en fra kommunen ud og vi snakkede om den her underretning og hun kunne hurtigt se, at der intet var at komme efter. Jeg udtrykte min bekymring for, hvad der ville ske hvis hun blev ved med at lave dem, for det ville slet ikke undre mig. Jeg fik oplyst, at de hurtigt kan se hvis det simpelthen er ren heksejagt. de skal dog foretage sig noget hver gang der kommer en underretning desværre uanset hvor mange der kommer. Hvis der kommer en, kan man også gå lov at se indholdet inden mødet. Heldigvis kom der ikke flere end den ene dengang og håber ikke I kommer til at opleve det. Håber mit svar hjalp lidt :-) og held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej.. 

hvis de skulle være så nederdrægtige at lave en falsk anmeldelse, vil i blive kaldt til en samtale hvor i stille og roligt forklare hvordan tingene hænger sammen og i svarer åbent og ærligt på sprøgsmål så de kan se og høre at i intet har at skjule og er en velfungerende lille familie. Og bum, så lukkes sagen der. 

Børn bliver ikke taget fra deres forældre uden at man har gransket sagen helt til bunds og der skal være tunge beviser på mistrivsel hos jeres barn. Hvis i er gode og kærlige forældre, vil enhver kunne se på jeres barn og jer, at der intet er at bekymre sig om. Senere hen vil man også kunne spørge jeres barns daglige pædagoger hvordan de ser jeres barn. MEN! Så langt tror jeg bestemt knke det når ud jeres situation er garanteret ikke unik, så det bliver lukket ned inden det nærmest er startet  

Mange tak for dit svar! 

For at være ærlig så aner jeg jo heller ikke om det er noget de kan finde på, men man ved sku aldrig, nogen mennekser er syge nok til at gøre det 

Det er godt at hører at de ikke bare angriber med det samme, men faktisk lige undersøger om der er hold i sagen. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej, 

Jeg synes blot jeg ville dele mit forløb omkring en falsk underretning, så kan du få et indblik i, hvad der nok sker hvis det skulle ske :-) 

et familiemedlem i min kærestes familie har set sig sur på mig og lavede en falsk underretning til kommunen på mig efter vores søns fødsel. Indholdet var så strengt og jeg var så ked af det i lang tid. Nå, men der kom en fra kommunen ud og vi snakkede om den her underretning og hun kunne hurtigt se, at der intet var at komme efter. Jeg udtrykte min bekymring for, hvad der ville ske hvis hun blev ved med at lave dem, for det ville slet ikke undre mig. Jeg fik oplyst, at de hurtigt kan se hvis det simpelthen er ren heksejagt. de skal dog foretage sig noget hver gang der kommer en underretning desværre uanset hvor mange der kommer. Hvis der kommer en, kan man også gå lov at se indholdet inden mødet. Heldigvis kom der ikke flere end den ene dengang og håber ikke I kommer til at opleve det. Håber mit svar hjalp lidt :-) og held og lykke med det hele 

Ej hvor forfærdeligt  det er bare ikke iorden at folk gør det på falsk grundlag. 

Jeg har self haft mange tvivl om hvor vidt jeg ville ha de skulle vide det men det er umuligt at de ikke skulle finde ud af det. Nu håber jeg bare ikke de er så vanvittige at de kunne finde på at gøre sådan noget, ikke fordi vi har noget at skjule, men man vil jo aldrig ha sådan en ting på sig. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Aller først vil jeg bare være kikset, og fortælle at det hedder en underretning  

Hvis de skriver en sådan, vil kommunen måske slet ikke gå videre med den. Du bliver sikkert tilset af både jordemødre, læger og andet fagfolk under din graviditet (med mindre du takker nej) - og hvis ikke de ser "noget", så fjerner de ikke et barn uden videre. Jeg ved at man kan få sundhedsplejersken ud på et besøg inden fødslen - hvis det ville være betryggende for dig. Ellers så nævn din bekymring for din JM, måske lige så meget for at bearbejde dine tanker

Kunne være vi skulle nævne for jm at han ikke er på talefod med sin familie, så kan hun evt komme med råd og vejledning. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hej, 

Åh altså - den slags mennesker.

Ja. man skal underrette, hvis man reelt er bekymret, men når man gør det bare for at chikanere - så er det for det første rigtig ubehageligt for dem, det går ud over- men det er også et totalt spild af ressourcer og tid, som de sociale myndigheder kunne bruge på noget bedre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.