Borgerlig vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.825 visninger
9 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hvis man vælger at blive viet på rådhuset, kan man så selv have indflydelse på vielsestidspunktet?

Jeg synes jeg har googlet nettet tynd og kan ikke se det nogle steder. Nogle steder står der at det er inden for rådhusets åbningstider, hvilket jo selvfølgelig giver godt mening. Men kan jeg fx sige jeg gerne vil vies en mandag kl. 13? Eller en torsdag kl. 16?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

bitterfnisen

Ring og hør dem ad? Det kommer jo an på om de har tid, om de har andre vielser den dag, om de har en ledig mand/kvinde der kan udføre vielsen.

Det er som med så meget andet, man booker en tid, som det nu passer med dem og jer.

Tit kan man få rigtig mange svar, ved at gribe telefonen og spørge dem der rent faktisk skal gøre det 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Så vidt jeg husker så ringede vi derind med den dato vi havde valgt og så fik vi nogle tidpunkter der var ledige at vælge imellem

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

bitterfnisen skriver:

Ring og hør dem ad? Det kommer jo an på om de har tid, om de har andre vielser den dag, om de har en ledig mand/kvinde der kan udføre vielsen.

Det er som med så meget andet, man booker en tid, som det nu passer med dem og jer.

Tit kan man få rigtig mange svar, ved at gribe telefonen og spørge dem der rent faktisk skal gøre det 

Tak, jeg ved godt man kan komme langt med at ringe og spørge, men mange steder beder og henviser de faktisk til at anvende de online muligheder der er. Derfor det undrede mig at der ikke stod noget på borger.dk 

Tænkte der måtte være nogle det havde prøvet at blive viet på rådhuset, som måske kunne fortælle mig det. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Så vidt jeg husker så ringede vi derind med den dato vi havde valgt og så fik vi nogle tidpunkter der var ledige at vælge imellem

Tak for svar. Jeg vil prøve at ringe og høre dem ad. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

L-mor

Anonym skriver:

Tak, jeg ved godt man kan komme langt med at ringe og spørge, men mange steder beder og henviser de faktisk til at anvende de online muligheder der er. Derfor det undrede mig at der ikke stod noget på borger.dk 

Tænkte der måtte være nogle det havde prøvet at blive viet på rådhuset, som måske kunne fortælle mig det. 

Det er forskelligt fra kommune til kommune. Derfor kan borger.dk ikke oplyse så meget. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

HvidSne

Da vi blev gift på rådhuset, angav vi en ønsket dato i ansøgningen. Et par dage efter ringede den op og spurgte, hvilket tidspunkt vi ønskede. De havde alle tidspunkter ledige den dag, så der var vi heldige

Anmeld Citér

15. oktober 2018

bitterfnisen

Anonym skriver:

Jeg ER blevet gift på rådhuset, og gjorde præcis som jeg skrev, ringede derind og spurgte hvordan det passede dem (ift. den dag vi havde i tankerne) og hvad jeg skulle gøre... Så jeg snakker skam af erfaring 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Baby17

Da min mand og jeg skulle vies på rådhuset udfyldte vi formularen online. Og der kunne vi ønske et tidspunkt for vielsen. Der var flere tider på dagen 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

lineog4

Da vi skulle giftes på rådhuset var der en online kalender hvor der var de datoer der var muligt og de ledige tider - fuldstændig ligesom ar booke til alt muligt andet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.