Må jeg høre jeres historie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.329 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2018

xStinepigen

Jeg står faktisk og skal have lavet vandrejournal i morgen, men jeg har fuldstændigt fortrudt denne graviditet, og mit hjerte er knust i stykker over dette. Er der kogle her inde der har fået en abort i uge 8+ til 9+ , der evt vil dele deres forløb? Og fortrød i det bagefter? Er så bange for st træffe det forkerte valg i morgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2018

Mort3

Hejsa, 

Jeg har fået foretaget en medicinsk abort i uge 7-8 stykker. 

Vi har fire børn, og jeg blev gravid med det der ville blive vores 5 barn. Jeg var lige startet uddannelse, vi havde næsten lige fået to børn med 12 mdr. i mellem. Vi havde ikke plads i hverken hjem, biler eller økonomi generelt, så vi var helt afklarede. Denne graviditet skulle ikke gennemføres.

Det vat selvfølgelig psykisk hårdt til det var overstået og et par dage efter. Men jeg har aldrig fortrudt og tænker aldrig tilbage på det som en frygtelig oplevelse eller ved afsavn eller andet. Det var det helt rigtige valg. 

Selve aborten forløb også helt ukompliceret.

Hpber i får truffet det rigtige valg for lige netop jer♥️

Christina 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Anonym

xStinepigen skriver:

Jeg står faktisk og skal have lavet vandrejournal i morgen, men jeg har fuldstændigt fortrudt denne graviditet, og mit hjerte er knust i stykker over dette. Er der kogle her inde der har fået en abort i uge 8+ til 9+ , der evt vil dele deres forløb? Og fortrød i det bagefter? Er så bange for st træffe det forkerte valg i morgen 

Jeg fik en PA da jeg var 11+4. Den blev fortaget kirurgisk. 

Dagen før fik jeg en pille som fik mig til at bløde og livmoderen til at slappe af. 

Dageb efter mødte jeg op på hospitalet hvor jeg fik udleveret operationstøj og så fik jeg lagt er drop i armen og blev så kørt ind på en operationsstue. 

Herinde blev jeg modtaget af en læge og en masse sygeplejersker. Blev lagt en en avanceret gynækologbænk hvor benene blev spændt fast (ikke på en ubehagelig måde) 

så fik jeg en maske på med meget koldt luft der og der blev sprøjtet noget i droppet og 15 sekunder efter sov jeg. 

20 min efter blev jeg kært til opvågning også var det overstået. 

Det første jeg bad om var noget at spise og så blev jeg udskrevet. 

Har aldrig fortrudt eller været i tvivl om min beslutning og jeg skænker det aldrig en tanke med mindre nogen spørger ind til det som i det her tilfælde. 

Må jeg spørger hvad der gør at du fortryder graviditeten? Det er helt ok hvis det er for privat 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg fik en PA da jeg var 11+4. Den blev fortaget kirurgisk. 

Dagen før fik jeg en pille som fik mig til at bløde og livmoderen til at slappe af. 

Dageb efter mødte jeg op på hospitalet hvor jeg fik udleveret operationstøj og så fik jeg lagt er drop i armen og blev så kørt ind på en operationsstue. 

Herinde blev jeg modtaget af en læge og en masse sygeplejersker. Blev lagt en en avanceret gynækologbænk hvor benene blev spændt fast (ikke på en ubehagelig måde) 

så fik jeg en maske på med meget koldt luft der og der blev sprøjtet noget i droppet og 15 sekunder efter sov jeg. 

20 min efter blev jeg kært til opvågning også var det overstået. 

Det første jeg bad om var noget at spise og så blev jeg udskrevet. 

Har aldrig fortrudt eller været i tvivl om min beslutning og jeg skænker det aldrig en tanke med mindre nogen spørger ind til det som i det her tilfælde. 

Må jeg spørger hvad der gør at du fortryder graviditeten? Det er helt ok hvis det er for privat 

Tak for at dele <3 . 

Har bare været meget igennem med den 3 prige jeg hats far. 

Fik en ny kæreste i juni, ham jeg er gravid med nu, og vores forhold køre bare ikke skide godt og føler ikke han tager noget ansvar, for noget som helst. Han fordufter hver weekend, hvor vi bliver uvenner, og synes bare ikke der er nogle gensidig respekt eller forståelse for hvordan tingene burde være allerede nu, når der i forvejen er et barn indblandet. Synes bare ikke han er klar, aå derfor har jeg mistet lysten til det her :/ 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Anonym

xStinepigen skriver:

Tak for at dele <3 . 

Har bare været meget igennem med den 3 prige jeg hats far. 

Fik en ny kæreste i juni, ham jeg er gravid med nu, og vores forhold køre bare ikke skide godt og føler ikke han tager noget ansvar, for noget som helst. Han fordufter hver weekend, hvor vi bliver uvenner, og synes bare ikke der er nogle gensidig respekt eller forståelse for hvordan tingene burde være allerede nu, når der i forvejen er et barn indblandet. Synes bare ikke han er klar, aå derfor har jeg mistet lysten til det her :/ 

Selv tak. Har du behov for svar på flere spørgsmål omkring proceduren så svarer jeg gerne. 

Det kan jeg så sandelig godt forstå. Lyder som den rigtige beslutning 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Fik en kirugisk abort, for knap 4 år siden, mener dog "kun" jeg var små 7 uger henne..

Selve indgrebet (som en anden har beskrevet ) gik sådan set fint, men der opstod nogle ting efterfølgende, som var uheldige(havde blødt under indgrebet,så de havde "stoppet det" med noget gazebind lignende ting, og glemt at fortælle mig det, så da jeg var kommet hjem, og" fandt det", vidste jeg ikke om jeg måtte fjerne det eller ej,(gjorde jeg self,da jeg ellers ikke kunne tisse).

Desuden havde jeg nogle problem med mere eller mindre konstant(ikke voldsom) blødning i et par måneder efter, hvilket gjorde jeg sku til en del kontroller.

MEN ellers havde jeg en (efter omstændighederne) god oplevelse, og jeg synes det var rart , at selve indgrebet var hurtigt overstået ..

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fik en i uge 9 for en del år siden, inden jeg fik mine børn. 

Det var en træls situation det hele, så jeg var self ked og påvirket følelsesmæssigt men selve indgrebet (kirurgisk) gik meget meget fint og roligt. Jeg var hjemme fra skole dagen efter og så var det dét. Blødte ikke synderligt meget eller noget. Jeg har aldrig fortrudt, og jeg er på ingen måde blevet traumatiseret af forløbet. 

Jeg synes din grund tiæ tvivl er mere end berettiget og jeg havde taget samme valg! Han lyder ikke just som far potientiale ❤️ Kæmpe knus

Anmeld Citér

15. oktober 2018

xStinepigen

Anonym skriver:

Selv tak. Har du behov for svar på flere spørgsmål omkring proceduren så svarer jeg gerne. 

Det kan jeg så sandelig godt forstå. Lyder som den rigtige beslutning 

Hvordan med blødning og smerter efterfølgende? Skal til lægen her 13.30 og siger nok keg skal have aborten i stedet for. Oveni det hele har jeg også loge valgt at gå fra faren, så ni giver det bare mere og mere mening 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
xStinepigen skriver:

Hvordan med blødning og smerter efterfølgende? Skal til lægen her 13.30 og siger nok keg skal have aborten i stedet for. Oveni det hele har jeg også loge valgt at gå fra faren, så ni giver det bare mere og mere mening 

Jeg blødte en smule i 2 dage. Ingen smerter ❤️

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Jeg fik en kirurgisk abort i uge 7+

det helt rigtige valg for vores familie- var uplanlagte gravid trods fortrydelsespille. Det gik helt problemfrit og jeg tænker aldrig rigtig på det. Vidste fra jeg så testen at jeg skulle have en abort så knyttede mig på intern tidspunkt til det der skulle blive til et foster

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.