Nu er det ikke det samme som din situation, men min datter på 2½ havde også en periode, hvor hun ikke ville noget som helst, så snart vi kom hjem fra dagpleje. Så skulle vi tænde for fjernsynet og så sad hun dér, indtil vi skulle spise aftensmad (vi slukker altid for fjernsynet, når vi skal spise aftensmad, det er en regel vi har, også selvom hun bliver sur). Det var som om, at hun ikke rigtig kunne komme i gang efter vi var kommet hjem.
Her hjalp det at tage hen på en legeplads straks efter at have hentet hende. Nogle gange hjalp det også hvis jeg havde arrangeret en aktivitet til når vi kom hjem, fx at male eller at bage "småkager" (jeg har noget færdiglavet butterdej i fryseren, som hun udstikker og pynter).
Det betyder ikke nødvendigvis at fjernsynet ikke bliver tændt den dag, men så er klokken i det mindste 16.30 og ikke 15, når tv'et bliver tændt. 
Så jeg vil foreslå at du arrangerer noget for hende i stedet for at hun skal beslutte hvad I skal, og jeg tror hvis det er noget "anderledes" end I plejer eller noget sjovt som I sjældent gør, så er der større chance for at hive hende væk fra tv'et.
Og ellers så bestil en tid ved lægen og få snakket om hvad du ser og oplever. 
Anmeld
Citér