Legitimation på spædbarn ved indrejse til Sverige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.045 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. oktober 2018

Primosep

Hej

Ved I hvor strikse de er i kontrollen  ved i drejer til Sverige med et knap 2 mdr. Gammelt spædbarn som ikke har noget pas.

Så vidt jeg kan læse mig frem til behøver børn ikke at vise id, så længe forældrene kan vise dokumentation. Tænker at det må være navne eller fødsels attest de mener. Men dette tager dage at få, og jeg vil derfor høre om andres erfaringer ved indrejse til Sverige med en baby? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2018

Claudia87

Min mand er svensker, og vi var første gang i Sverige med vores søn da han var 8 uger gammel. Der blev aldrig spurgt til legitimation på ham. Mener børn op til 16 år ikke behøver pas når de rejser sammen med deres forældre. 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

FruStolpe

Primosep skriver:

Hej

Ved I hvor strikse de er i kontrollen  ved i drejer til Sverige med et knap 2 mdr. Gammelt spædbarn som ikke har noget pas.

Så vidt jeg kan læse mig frem til behøver børn ikke at vise id, så længe forældrene kan vise dokumentation. Tænker at det må være navne eller fødsels attest de mener. Men dette tager dage at få, og jeg vil derfor høre om andres erfaringer ved indrejse til Sverige med en baby? 

Vi er i Sverige adskillige gange om året. Og har aldrig vist ID på ungerne. 

Vi køre igen i morgen og tager ikke andet end vores kørekort med, præcis som vi plejer. 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Birthdaybaby

Ifølge loven, skal alle - inklusive spædbørn - medbringe pas til Sverige. Vi tager selv til Sverige i næste uge med lillebror på 3 uger, og hans nye pas. 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

FruStolpe

Birthdaybaby skriver:

Ifølge loven, skal alle - inklusive spædbørn - medbringe pas til Sverige. Vi tager selv til Sverige i næste uge med lillebror på 3 uger, og hans nye pas. 

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis børn rejser med deres forældre behøver de ikke have ID med. 

Rejser med du med dit barn, behøver dit barn ikke at kunne fremvise gyldig billedlegitimation, så længe barnet rejser med dig som forældre og har gyldige rejse rejsedokumenter og kan bevise at du er barnets værge. Dette glæder for nordiske medborgere og hvis dit barn ikke rejser med bedsteforældrene. Hvis dit barn har et pas, anbefaler vi, at det medbringes. Du kan kontakte Polisen i Sverige på dette nummer 0046 - 77- 114 14 00.

Personer under 18 år, der rejser alene, skal kunne fremvise eget pas eller gyldigt id-kort.

Vh 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Primosep

FruStolpe skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis børn rejser med deres forældre behøver de ikke have ID med. 

Rejser med du med dit barn, behøver dit barn ikke at kunne fremvise gyldig billedlegitimation, så længe barnet rejser med dig som forældre og har gyldige rejse rejsedokumenter og kan bevise at du er barnets værge. Dette glæder for nordiske medborgere og hvis dit barn ikke rejser med bedsteforældrene. Hvis dit barn har et pas, anbefaler vi, at det medbringes. Du kan kontakte Polisen i Sverige på dette nummer 0046 - 77- 114 14 00.

Personer under 18 år, der rejser alene, skal kunne fremvise eget pas eller gyldigt id-kort.

Vh 

Det er nemlig præcis dette jeg også har læst, hvor der står at man skal have gyldige rejsedokumenter eller kunne vise at barnet er vores. Så en eller anden form for dokumentation skal man vel så have, ifølge dette?

Men hvad?

Anmeld Citér

12. oktober 2018

FruStolpe

Primosep skriver:

Det er nemlig præcis dette jeg også har læst, hvor der står at man skal have gyldige rejsedokumenter eller kunne vise at barnet er vores. Så en eller anden form for dokumentation skal man vel så have, ifølge dette?

Men hvad?

Nu kan mine børn selv svare på hvem deres mor og far er. Det må være nok at til at verificere at vi er deres forældre. 

Men som jeg også skrev første gang. Vi køre over op mod 8-10 gange om året. Og siden kontrollen blev indført i 2016, er vi blevet stoppet HVER gang. Men vi har bare vist vores danske kørekort og så er vi sendt videre. 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

FruStolpe

Her står det mere præcist. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.