Brugt/ny autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2018

Tante15

Jeg er i gang med at kigge på ny autostol og har også kigget på brugte stole og til min store overraskelse koster de næsten det samme, som købte jeg en ny i butik. Jeg har kig på et bestemt mærke.

Så er det mig, som bare ikke kender markedet for brugte ting, da jeg synes, at det er fjollet næsten at give det samme for en brugt,  når jeg kan få en fra ny af. Eller er det meningen at man skal byde under eller hvad? mit udgangspunkt er, at sælger skriver vel den pris som de ønsker at sælge den for?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2018

Lenchick

Hvad er problemet? Du køber bare en ny og dem, som har brugte til salg til overpris, må beholde deres. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Tante15

Lenchick skriver:

Hvad er problemet? Du køber bare en ny og dem, som har brugte til salg til overpris, må beholde deres. 

Jeg spekulerede bare på, om det forventes at man byder under og derfor er prisen sat højere eller?

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Babilooo

Tante15 skriver:

Jeg spekulerede bare på, om det forventes at man byder under og derfor er prisen sat højere eller?

ja det er irriterernde .. men der er en forventning ofte om at man prutter om prisen.

Men - jeg har aldrig selv set brugt priser på mere end allerhøjest 70 pct af nyprisen. og det er hvor stolen er som ny.

Hvis du har fundet en fin brugt stol så byd det du synes er rimeligt - halv nypris fx. og gør opmærksom på hvad nyprisen er til køberen.

Hvad er det for en model du har set dig varm på?

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Janet1989

Jeg ville aldrig købe en brugt - selvom de siger at den aldrig har været indblandet i en ulykke, stoler jeg bare ikke på det  

men ja måske de har sat en højere pris, for at folk kan byde under og de så kan få en pris som de ønsker 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Janet1989 skriver:

Jeg ville aldrig købe en brugt - selvom de siger at den aldrig har været indblandet i en ulykke, stoler jeg bare ikke på det  

men ja måske de har sat en højere pris, for at folk kan byde under og de så kan få en pris som de ønsker 

Men helt ærligt - hvor stor er sandsynligheden for at den har været indblandet i en ulykke og vel at mærke en af en sådan kraft at stolen er blevet påvirket. Den er godt nok ikke stor.

Til TS - du skal bare byde det du vurderer en stol er værd i forhold til nypris. Så må folk jo sige nej hvis de synes deres stol er lavet af guld.

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Janet1989

IenFart skriver:

Men helt ærligt - hvor stor er sandsynligheden for at den har været indblandet i en ulykke og vel at mærke en af en sådan kraft at stolen er blevet påvirket. Den er godt nok ikke stor.

Til TS - du skal bare byde det du vurderer en stol er værd i forhold til nypris. Så må folk jo sige nej hvis de synes deres stol er lavet af guld.

Rigtigt - men jeg vil hellere være på den sikre side hver sin mening jo - heldigvis :-) 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Tante15

Smølfine123 skriver:

ja det er irriterernde .. men der er en forventning ofte om at man prutter om prisen.

Men - jeg har aldrig selv set brugt priser på mere end allerhøjest 70 pct af nyprisen. og det er hvor stolen er som ny.

Hvis du har fundet en fin brugt stol så byd det du synes er rimeligt - halv nypris fx. og gør opmærksom på hvad nyprisen er til køberen.

Hvad er det for en model du har set dig varm på?

Jeg er meget lun på de drejbare autostole, og da jeg søgte på brugtportaler, kom der også tilbud op fra butikker, og så var der lige pludselig ikke langt fra brugt op til ny. Det undrede mig bare meget, og hvis det er under 500 som skiller, kan jeg lige så godt købe fra ny med reklamationsret etc. Og vil jo heller ikke køre langt når der ikke er større forskel.

Jeg vil prøve at komme med et bud, og så se hvordan det bliver modtaget. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Tante15

Janet1989 skriver:

Rigtigt - men jeg vil hellere være på den sikre side hver sin mening jo - heldigvis :-) 

Det er rigtigt, at det kan man ikke vide, men jeg har så megen tiltro til andre mennesker, at jeg ikke kan tro,  at andre vil sælge en defekt stol og dermed sætte andres babyer i fare.

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Anonym

Jeg vil bare lige sige, at pink&Blue har lige nu maxi cosi assifix til 2500 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.