Hvor længe må der være væske på ørerne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hvor længe må et lille barn have væske på ørerne før der bliver gjort noget?

Min søn har haft det i 7 mdr. I hvert fald har der været lavt tryk og væske i ørerne ved alle 4 ørelæge besøg og 1 gang ved egen læge. Ørelægen siger igen, kom om 3 mdr.. 

Han er lidt over 1 år. Han virker ikke plaget af det, ikke hvad vi ved af. Men han har jo også næsten haft det altid  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvor længe må et lille barn have væske på ørerne før der bliver gjort noget?

Min søn har haft det i 7 mdr. I hvert fald har der været lavt tryk og væske i ørerne ved alle 4 ørelæge besøg og 1 gang ved egen læge. Ørelægen siger igen, kom om 3 mdr.. 

Han er lidt over 1 år. Han virker ikke plaget af det, ikke hvad vi ved af. Men han har jo også næsten haft det altid  

Min søn fik konstateret væske da han var 10 mdr., og da han var 13 måneder fik han dræn. 

Min fornemmelse er, at ørelægen lige ser det an i et par måneder, og hvis der f.eks er sprog eller søvn problemer, eller mange MØB, så bliver der lagt dræn. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Anonym

Min søn har også haft væske på ørene siden han var under 1 år. Gik til kontrol hver 3 måned og hver gang fik vi at vide der var 100% hørelse. Han har haft MØB en enkelt gang. Og ellers ingen plager. 

Han er 3 år idag og væsken er selv forsvundet nu 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Stivdie

Hvis barnet ikke er generet af væsken (ingen smerter, balanceproblemer, nedsat hørelse, gentagen MØB, mv.) så gør de ikke noget ved det.

Hvis barnet ER generet af væsken, så venter de og ser tiden an i minimum 3 og helst 6 måneder, fordi de har erfaring for at det i ca 85 % af tilfældene går over af sig selv igen med tiden, og så er der ikke grund til at udsætte barnet for en operation med alt hvad det indebærer (for at få dræn).

Vi ventede i 4 måneder med et barn, der vågnede 8 til 15 gange hver nat og skreg sig selv i søvn igen, liggende som en flitsbue i armene på os, som stort set ikke kunne høre og var meget hæmmet på balancen. Vi kæmper stadig med eftervirkningerne her knap 4 år senere... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.