Min datter på 10 uger er mig en gåde. Fra fødslen har hun været svær at få til at sove og jeg ved endnu ikke hvordan hun reelt set sover bedst. Hun ligger med armene til hver side op langs hovedet, så har ikke prøvet at svøbe. Det virker nemlig som om hun bliver irriteret over ikke at kunne gnide hænderne i hovedet og strække sig.
Jeg ammer og har hele tiden troet at hun ikke fik nok, men vægten og bleerne er lige som de skal være.
Jeg ammer på begge bryster til natten og oftest tager hun 3 timer, men kan også komme op på 4 inden hun bliver urolig. Så ammer jeg, og dernæst går der så kun 2 timer inden hun er urolig igen og bliver mere og mere urolig hen på morgenen. I går var en kamp med at sove men da hun græd og var urolig. Efter hun faldt i søvn ammede jeg hende 2 timer efter for at fylde op til natten. Men hun vågnede 2 timer efter. Øv.
Hun har efter 2 tigerspring været svær at putte om dagen. Græder næsten hver gang hun vågner og generelt virker hun nem til gråd. Før kunne hun sove 1 time hvis jeg bare lagde hende og nu er det heldigt hvis det er 30 min.
Jeg underholder hende med at ligge på maven, Trille til siden, ligge på lege tæppe og se på de samme dyr så hun lærer dem at kende. Jeg kan ikke sidde med hende roligt og have hende svøbt i mine arme for hun karter rundt og vil op og stå og hele tiden være på. Hun er også urolig ved brystet efter kort tid og det er hele kroppen hun bevæger.
Kom med jeres råd som kan prøves af
Anmeld
Citér