Eksperthjælp: Stå ved dig selv og din beslutning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
4 svar
7 synes godt om
10. oktober

Anne-Mette Arnbak Gammelgaard

Hej. Jeg står som far i et frygteligt dilemma, jeg har børn fra tidligere ægteskab (3 stk) og nu 2 med min hustru. Min hustru har stillet mig i et vantittigt umenneskeligt dilemma. Da vi fik det første barn, der sagde hun, at hun ville have et mere om hun skulle gøre med eller uden mig. Til at starte med troede jeg hun mente det i sjov, men det var i dyb alvor. Vi fik barn nummer to, da jeg elsker hende. Men jeg vidste, at det ville tage meget hårdt på mig med et mere, hvilket jeg havde ret i. Nu er sagen den, at vores forhold er meget presset med så mange børn. Både økonomisk, pladsmæssigt og overskudsmæssigt. Jeg vil på nuværende tidspunkt ikke have flere børn, hvilket hun ikke kan acceptere og siger at hun skal have et mere, om hun så skal finde en til at lave barnet med. Og jeg ved, at hvis vi får et mere så falder alt fra hinanden, men hvis jeg ikke indvilliger så finder hun en mand til “sæddonor” og så bliver resultatet det samme. Hvad skal jeg gøre? Jeg er totalt rådvild, det er i sidste ende børnene det går ud over. Mine medbragte børn elsker min hustru og sine nye søskende, men jeg vil ikke have flere børn. Hilsen den bekymrede mand.

Anne-Mettes svar

Hej du.

Det er vigtigt for dig og dine/jeres børn at du er dig selv tro nu og fortæller din kone at det vil gå udover jer alle hvis et barn mere kommer ind i jeres skønne familie lige nu .Fortæl hende hvor højt du elsker hende og hvordan du ser jeres liv med alle de børn I allerede har.Der er meget med fem børn og de har brug for jer.Samt at din kone og du også har brug for hinanden og alene tid.Så jeres forhold kan blomstre og energien i familien kan komme igen.Måske kan et barn mere komme på tale om nogle år.

De Kærligste hilsner Anne-Mette 

Anne-Mette byder ind med støtte og rådgivning til en mindfull og nærværende tilgang i en hverdag med de mange udfordringer der nu engang er. Anne-Mette henvender sig til enkeltpersoner eller grupper - eks. mødregrupper hvor såvel samtale,støtte og meditation vil være på programmet. Har du et barn/er i en gruppe med fokus på særlige behov, byder Anne-Mette ind med indgående viden såvel pædagogisk som terapeutisk/holistisk.

Se Anne-Mettes hjemmeside: paradisæblet.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. oktober

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Et råd; bliv steriliseret .. ��

Anmeld Citér

10. oktober

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Sikke en usympatisk kone.

Det lyder da som om hun blot har ville have en “sæddonor” lige fra start af, hvis hun allerede efter første barn, var klar til at skippe dig ud af vagten hvis hun ikke fik et barn mere. Og det samme nu med et 3. barn.

Anmeld Citér

15. oktober

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Jeg fristes til at spørge, om du virkelig ønsker at dele livet med en kvinde, der behandler dig sådan?

Anmeld Citér

15. oktober

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Hun lyder godt nok egoistisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.