Bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg har termin her d. 25 okt, og er lige kommet i tanke om, at vi faktisk godt kunne bruge en ny bæresele - men hvilken?!

vi har, fra vores datter, en Ergobaby 360, men vi er faktisk ikke super tilfredse med den - godt nok føler jeg, at min datter sad kanon godt i den, men den kunne godt være besværlig at få på (især for min kæreste, da han ikke er super smidig), men så følte vi også begge, at den var ekstrem varm. Har snakket med min søster, som havde den samme, og de solgte faktisk deres på samme grundlag. 

Så... hvad skal man så vælge? Selvfølgelig er barnets komfort vigtigt - men vores vigtigste prioritet er, at den er nem at få på (som udgangspunkt er vikler ikke i vores interesse - dog har jeg kigget lidt på Chiccos Boppy, som jo egentlig er en blanding af bæresele og vikle) :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle

jeg har termin her d. 25 okt, og er lige kommet i tanke om, at vi faktisk godt kunne bruge en ny bæresele - men hvilken?!

vi har, fra vores datter, en Ergobaby 360, men vi er faktisk ikke super tilfredse med den - godt nok føler jeg, at min datter sad kanon godt i den, men den kunne godt være besværlig at få på (især for min kæreste, da han ikke er super smidig), men så følte vi også begge, at den var ekstrem varm. Har snakket med min søster, som havde den samme, og de solgte faktisk deres på samme grundlag. 

Så... hvad skal man så vælge? Selvfølgelig er barnets komfort vigtigt - men vores vigtigste prioritet er, at den er nem at få på (som udgangspunkt er vikler ikke i vores interesse - dog har jeg kigget lidt på Chiccos Boppy, som jo egentlig er en blanding af bæresele og vikle) :-)

Prøv at kigge på manduca. Der er indbygget spædbarnsindsats, så man skal ikke købe ekstra tilbehør. Og så kan man krydse stropperne på ryggen, så den er nemmere at få på. - fordi man jo ikke skal spænde et spændet bag på ryggen. 

Emeibaby, caboo og tula laver også rigtig gode bæreseler (er selv stor fan af tula), men jeg er i tvivl om hvorvidt de kan krydses på ryggen.

Alternativt kan du kigge på en maitai/vikletai. Det er en blanding mellem en vikle og bæresele, hvor man først binder (eller klikker) et bælte om maven og derefter har 2 lange stropper som man krydser på ryggen og fører frem enten over eller under babys ben, krydser dem under numsen på baby, fører stropperne tilbage under babys ben og så binder man knude på ryggen (altid dobbeltknude).

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Newsence

https://m.pinkorblue.dk/marsupi-baresele-l-grey-a233183.html

Jeg kan personligt godt li denne. Den ersuper nem at få på og baby sidder i den korrekte stilling. Fås i flere str og farver 

bruger den meget til min søn på 2 måneder 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Rie-eriksen

Hej!

Jeg ved at der er helt vildt mange diskussioner om BabyBjörn bæreseler, men jeg har for nyligt købt denne og må altså bare sige, at den virkelig lever op til alle forventninger og føler den ufattelig lækker:  https://www.mammashop.dk/collections/babybjorn/products/baby-bjorn-baeresele-one-air-sort-mesh

Jeg må altså bare sige, at Babybjörn virkelig har oppet sig og formået at lave en lækker og ergonomisk bæresele.

Ellers har jeg fra den først fødte haft fin succes med Ergobaby vikler.

De bedste hilsner

Rie <3

Anmeld Citér

10. oktober 2018

serinasmor

Hej!

Jeg ved at der er helt vildt mange diskussioner om BabyBjörn bæreseler, men jeg har for nyligt købt denne og må altså bare sige, at den virkelig lever op til alle forventninger og føler den ufattelig lækker:  https://www.mammashop.dk/collections/babybjorn/products/baby-bjorn-baeresele-one-air-sort-mesh

Jeg må altså bare sige, at Babybjörn virkelig har oppet sig og formået at lave en lækker og ergonomisk bæresele.

De bedste hilsner

Rie <3

Hvor er det godt, at du har fundet et produkt, der fungerer for dig  

Desværre må jeg rette dig. 

Babybjørns bæresele er ikke ergonomisk korrekt for baby - om end denne nye model er bedre og bredere i sædet end den gamle... 

Den er dog stadig for stiv i panelet og sædet bliver ikke dybt nok - ifølge de førende eksperter på området.

Derfor må den bl.a. ikke videresælges i brugtgrupper for køb og salg af ergonomisk korrekte bæreredskaber på facebook

Og det er desværre uanset at BabyBjørn selv påstår, at den er ergonomisk korrekt for baby. 

Men hvis det fungerer for jer, så er den sele udmærket i 20 minutter om dagen  

Med de ergonomisk korrekte seler må baby til gengæld sidde i meget længere tid - fordi de ikke belaster kroppen i selen.

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Mortil2drenge<3

Rie-eriksen skriver:

Hej!

De bedste hilsner

Rie <3

Den har vi os og den vi vi så glade for og jeg har altid været mest til babybjörn har prøvet ergobaby osv men føler simpelthen ikke jeg kunne trække vejret i dem så i bund og grund er det os en smags sag.

Tænker det vigtigste er barnet sidder korrekt i den for den kan da næppe være værre end alle dem som vikler og slynger deres børn  

Anmeld Citér

11. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Molly90 skriver:

Den har vi os og den vi vi så glade for og jeg har altid været mest til babybjörn har prøvet ergobaby osv men føler simpelthen ikke jeg kunne trække vejret i dem så i bund og grund er det os en smags sag.

Tænker det vigtigste er barnet sidder korrekt i den for den kan da næppe være værre end alle dem som vikler og slynger deres børn  

Som en der bor sammen med en slyngevejleder kan jeg sige, at det ER værre. Som serinasmor også skriver så er den blevet forbedret, men det er bare stadig ikke godt. Især ikke hvis man bærer længere tid af gangen.

Anmeld Citér

11. oktober 2018

HvidSne

Hvis jeg skulle købe en bæresele til en nyfødt, ville jeg enten købte en Ergobaby Adapt (hvor stropperne kan krydses på ryggen og som ikke behøver spædbarnsindsats) eller alternativt en Integra størrelse 1 (stropperne kan også krydses på ryggen, og selen er tynd i stoffet og bliver ikke så varm). 

Ellers så meld dig ind i Slyngegalleriet på Facebook. Der er så mange søde mennesker og gode råd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.