Hvad kan kommunen se?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Jeg er første gang gravid.  

For ca 4 år tilbage var jeg tilknyttet psykiatrien og de mente jeg havde borderline (dette er jeg ikke enig i) 

Jeg var egentlig startet på min uddannelse nu her i august, men da jeg blev sygemeldt pga opkast flere gange daglig skal jeg nu på kontanthjælp og jeg er skide bange for at de går tilbage i mine papir og kan se at psykiatrien har bestemt at jeg har en diagnose. Jeg er bange for de vil begynde med at snakke om at tvangsfjerne mit barn pga det.  

Hvad er jeres kendskab til lign. sager? Burde jeg være nervøs? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2018

Miti's mama

Ro på. Min veninde har borderline og er enlig mor. Der er ingen der kommer og tager dit barn fordi du måske/måske ikke har en diagnose. Det er muligt de vil give dig noget ekstra støtte hvis det vurderes nødvendigt, men tvangsfjernelse sker kun i yderste tilfælde af en forælder der ikke kan varetage barnet.

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym

Jeg fik som 18-årig en (forkert) psykiatrisk diagnose. Fik en fødselsdepression efter 1. Barn og har intet måtte "høre for det" og heller ikke i forbindelse med denne graviditet (hvor jeg er tilknyttet familieambulatoriet pga den tidligere fødselsdepression)

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym trådstarter

Dejligt at hører piger! Jeg kan bare ikke stoppe med at tænke på om de kan gå tilbage og se mine gamle papir og tro at jeg ikke kan tage varer på mit barn. Jeg var selv i gang med en HF men er bange for at jeg kommer i deres søgelys nu hvor jeg skal på kontanthjælp.

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min veninde var på førtidspension med skizofreni. Altså diagnosen forhindrede hende i at have et alm liv. Men hun er nu en skøn mor, og har intet hørt til det andet end hun fik lidt ekstra besøg af sp og inden fødslen gik hun hos en special jordemoder så at du engang har fået en diagnose, gør ingenting, og slet ikke når du er fuld funktionel - når du altså ikke lige kaster op af graviditet  

Anmeld Citér

10. oktober 2018

MorTil3+

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Jeg er første gang gravid.  

For ca 4 år tilbage var jeg tilknyttet psykiatrien og de mente jeg havde borderline (dette er jeg ikke enig i) 

Jeg var egentlig startet på min uddannelse nu her i august, men da jeg blev sygemeldt pga opkast flere gange daglig skal jeg nu på kontanthjælp og jeg er skide bange for at de går tilbage i mine papir og kan se at psykiatrien har bestemt at jeg har en diagnose. Jeg er bange for de vil begynde med at snakke om at tvangsfjerne mit barn pga det.  

Hvad er jeres kendskab til lign. sager? Burde jeg være nervøs? 

Jeg har selv borderline og har 3 børn, fik ekstra så besøg fordi jeg selv bad om det og det samme med JM. Så bad jeg selv om hjælp til min datter i 2015 da hun har nogle udfordringer, den hjælp har jeg så ikke fået endnu, men sagen ligger stadig hos kommunen og skal vist til et møde i november. Derudover mener min mentor fra jobcenter at jeg har ptsd så skal udredes igen, så nej du behøver ikke være nervøs pga en diagnose.

Anmeld Citér

10. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det er ingen, det går og fjerner folks børn “bare” fordi der måske/måske ikke tidligere har været psykiske problemer. Det handler om, for dig som for alle andre, hvordan du i dagligdagen mestrer tilværelsen og dine børns tag. Kommunen er ikke en modspiller, som du skal holde ting hemmelige for. De er ikke ude på, at frarøve dig noget.

Men som tidligere psykiatrisk patient uden uddannelse og uden mulighed for at forsørge dig selv lige nu, er det klart at du er i en sårbar position og derfor er det meget sandsynligt, at din kommune vil være ekstra opmærksomme på, at du formentlig har brug for ekstra støtte. Og det er en god ting, ikke noget du skal frygte.

At spille med åbne kort og samarbejde er modent og fornuftigt for både dig og et kommende barn - og jo ikke noget problem, når nu du ikke har noget at skjule. God graviditet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.