Mens cyklus så lang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej 

Sagen er den.. at mig og kæresten har valgt at starte med PB efter et års brug af p-piller... stoppet med at tag dem i maj måned og fik så den sidste kunstig blødning efter... 

Efter den sidste kunstig blødning har min mens været som et freak party... Har læst mig frem til at der kan gå 3-6 måneder eller måske 1 år får pillernes stof er ud af kroppen.. men kan der virklige gå 45-49 dage mellem hver cyklus?  Min mens startet i maj måned  den 21/5 efter det kom den igen den 28/6 efter det 12/8 og nu 30/9. 

Er der nogen der har oplevet det før? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Sagen er den.. at mig og kæresten har valgt at starte med PB efter et års brug af p-piller... stoppet med at tag dem i maj måned og fik så den sidste kunstig blødning efter... 

Efter den sidste kunstig blødning har min mens været som et freak party... Har læst mig frem til at der kan gå 3-6 måneder eller måske 1 år får pillernes stof er ud af kroppen.. men kan der virklige gå 45-49 dage mellem hver cyklus?  Min mens startet i maj måned  den 21/5 efter det kom den igen den 28/6 efter det 12/8 og nu 30/9. 

Hormonpåvirkningen er meget lille efter 24 timer (det er derfor, man skal tage dem regelmæssigt), virkningen er derfor væk forlængst. Din krop tager noget tid at huske, hvordan den skal klare sig uden hormonstyring.

Anmeld Citér

9. oktober 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej 

Det er ikke unormalt at der er rod i cyklus i et stykke tid efter p-pille stop. Min første cyklus efter p-piller var 54 dage, og blev den kortere og kortere, og efter lidt over et halvt år var den igen stabil på 32 dage. +/- en dag eller to. Det er helt normalt.

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det er ikke unormalt at der er rod i cyklus i et stykke tid efter p-pille stop. Min første cyklus efter p-piller var 54 dage, og blev den kortere og kortere, og efter lidt over et halvt år var den igen stabil på 32 dage. +/- en dag eller to. Det er helt normalt.

Hvor lang tid gik der til du blev gravid efter p pille stop? undskyld jeg spørger 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvor lang tid gik der til du blev gravid efter p pille stop? undskyld jeg spørger 

Jeg forsøgte ikke at blive gravid, jeg havde bare brug for at stoppe med hormonprævention. Så det blev jeg ikke

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Øboen

Da jeg stoppede med p-pillerne gik der 3 mdr før jeg fik min første mens. Og derefter var cyklus også bare helt skør, hver cyklus var på 40-50 dage og sådan blev de ved indtil jeg blev gravid efter 14 mdr.

Selvom det godt kan virke lidt uromantisk, så begyndte jeg at tracke min ægløsning med ægløsningstest, for det var jo helt umuligt at regne ud hvornår den lå med så skiftende cyklusser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.