Har jeg stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg er på barsel med andet barn. 

Har tabt noget hår, har ofte en form for dårlig mave (jeg har altid haft normal afføring og aldrig døjet med dårlig mave som sådan), har ofte snorren i hænder/fingre(nogle gange rysten), har ofte ikke den vilde appetit, er utrolig træt(Ja er jo på barsel og vores datter sover så dårligt om natten med mange opvågninger), har ondt i maven af og til.

Jeg føler mig stresset i hverdagen nogle gange.

Min kæreste(far til børnene) stresser mig. Der skal altid være snor lige og pænt til han kommer hjem fra job. han har et hårdt fysisk arbejde fra ca 6-15 plus minus. Han mener jeg "bare" er på barsel og derfor kan han ikke forstå hvorfor alt ikke er som et uge blad når han træder ind af døren, efter en hård dag.

Han laver altid maden og vi begge står for at handle ind. 

Jeg tager 100 % børnene. Han hjælper en gang i mellem med at børste tænder på den store, og lave morgen mad. Ellers er det mig der putter den store med baby på armen, putter baby, bader begge børn, ammer så det står jeg jo sjovt nok også for, jeg skifter bleer på baby (Han har skiftet 1 ble ind til videre. Baby er 5 mdr), jeg laver madpakker til den store. Osv. 

Vi deles om opgaven med at støvsuge, han bliver dog sur på mig når der ikke er støvsuget når han kommer hjem fra job og så kan han jo ikke forstå hvad jeg har fået hele den lange dag til at gå med, nogle gange bliver han så sur/irriteret at han tror jeg har været utro. Hvilket jeg ikkr har. 

Jeg kan godt se hvad han mener, men det stresser mig at jeg ikke kan sætte mig og slappe af når baby sover. Er udmattet efter hver nat fordi baby er vågen mange gange hver nat. Det er en dårlig periode lige p.t. 

Han bliver så sur på mig når han ikkr har flere af de rene gode boxershorts. Det er mig der også står for alt tøj vask og nogle gange smutter den og det sker sjællendt. 

Fx idag skulle han møde på kursus. Han står op inden vi er gået mod skolen, og han siger "Hvor er der rene hådnklæder", jeg prøver at forklare ham at de ligger i tørretumbler og det rene håndklæde han tog igår, smed han bare på gulvet efter brug og er nu blevet til et beskidt håndklæde. Og det synes jeg jo ikke er fair og at det altså er hans egen skyld. Jeg tryller et rent frem til ham vi havde i skabet. Nå.. Men han leder så efter de gode rene boxershorts og siger så til mig at "det er utroligt og at jeg må få ordnet det idag, for det kan ikke være rigtigt at der ingen af de gode er!!" 

Føler sku nogle gange jeg er mor til 3. Jeg synes ikkr jeg skal sørge for ham. Har to børn der skal gøres klar, til vi kan gå kl.7.30, så den store kommer i skole. 

Jeg orker ikkr at gøre noget ud af mig selv og ligner efterhånden rent ud sagt en træt og kedelig lort.

Nu har jeg ringet til lægen og fået en tid, Fordi jeg godt kunne tænke mig at vide om jeg har stress. 

Tror du jg har stress ? Han stresser mig i hvert fald helt vildt ofte.

Igår lånte jeg hans bil og han gav mig lige en 100 kr og sagde "her er til lidt benzin til vejen hjem hvis den løber tør" jeg tænker så at yes den løb ikke tør, stadig 20 km tilbage står der, og kommer så hjem og giver ham de 100 og siger der er stadig lidt på. Jeg orkede ikke at fylde benzin på, da baby græd hele vejen hjem næsten og det ved jeg godt nu, at det skulle jeg lige have gjort.

Han ringer mig så op imorges og siger surt "Ja nu er der 0 km siger den, og jeg sidder i kø og kommer sikkert forsent til kursuset" og så sagde jeg undskyld og han lagde på.. havde det sådan lidt bagefter....Jaaa men du kunne også stå op i god tid og ikke 5 min inden du skulle køre når han også sku i bad osv.. Men ja ja min fejl..

Sagde til ham forleden "se jeg har tabt mit hår flere steder.. Jeg tror det er pga stress"

Så siger han "hahahahahhahaha hvad fanden er du stresset over??" Fordi jeg går hjemme på barsel hvilket han mener er som en lyserød sky.

Undskyld det blev langt.. Tak fordi du læste med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2018

serinasmor

Ja jeg tror du har stress 

Din mand sætter for store krav til dig. Han skal selv noget mere på banen. 

Hvis han allerede har fri kl 15 så har han jo god tid til at hjælpe med vasketøjet eller lige tage sig af baby i 15 minutter så du kan ordne noget. 

Jeg ville ærligt melde ud at på lørdag så skal du (indsæt noget du kunne bruge - fx cafebesøg eller biograftur med veninde eller gå tur i skoven for dig selv) 

Her forventer du at han tager sin tørn med baby og barn og at han da ikke behøver at tænke på at gøre hele huset rent eller sætte en vask over, men at det ville være en kæmpe hjælp hvis han fandt tid til det. 

Han mangler at få et realistisk billede af hvad man reelt kan nå med en baby på armen - og den eneste måde at få det på et at prøve det på egen krop. 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ja jeg tror du har stress 

Din mand sætter for store krav til dig. Han skal selv noget mere på banen. 

Hvis han allerede har fri kl 15 så har han jo god tid til at hjælpe med vasketøjet eller lige tage sig af baby i 15 minutter så du kan ordne noget. 

Jeg ville ærligt melde ud at på lørdag så skal du (indsæt noget du kunne bruge - fx cafebesøg eller biograftur med veninde eller gå tur i skoven for dig selv) 

Her forventer du at han tager sin tørn med baby og barn og at han da ikke behøver at tænke på at gøre hele huset rent eller sætte en vask over, men at det ville være en kæmpe hjælp hvis han fandt tid til det. 

Han mangler at få et realistisk billede af hvad man reelt kan nå med en baby på armen - og den eneste måde at få det på et at prøve det på egen krop. 

Ja det har du ret i. Men jeg ved bare han ikke vil hvis jeg siger han  skal tage børnene.  Vores baby hun græder nogle gange når far tager hende. Og han siger "Du har maden, så du må tage hende"

Nå4 han har fri kl.15 fx  så han hjemme 15.30. Fordi de lige drikker en øl når de har fri. Så kommer han hjem og tager et bad, drikker en øl og så ligger han sig og sover.. sådan er det 3 ud af 5 hver dage...

Anmeld Citér

8. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ved ikke om du er decideret stresset som diagnose, men du har det jo tydeligvis virkelig dårligt, primært fordi du er i et virkelig elendigt parforhold, med en mand der hverken respekterer dig eller yder omsorg for dig og sine børn.

Det interessante spørgsmål er, hvorfor du finder dig i det? Hvorfor du ikke taler med ham om det? Beder ham vaske sine egne beskidte boksershorts og passe sine unger, på lige vilkår med dig? Sæt ungerne på skødet af ham, når han kommer hjem og meddel, at du går ind og tager en lur. Bed ham putte ungerne hver anden dag. Fortæl ham, at du hverken er hans mor eller hans rengøringskone og at lige nu går din tid og energi med at passe jeres børn og dig selv.

Jeg tror, at det kan være fint at du snakker med en læge. Men dine virkelige problemer skal så vidt jeg kan vurdere ikke kureres af en læge, de skal kureres af dig og din mand. God bedring!

Anmeld Citér

8. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja det har du ret i. Men jeg ved bare han ikke vil hvis jeg siger han  skal tage børnene.  Vores baby hun græder nogle gange når far tager hende. Og han siger "Du har maden, så du må tage hende"

Nå4 han har fri kl.15 fx  så han hjemme 15.30. Fordi de lige drikker en øl når de har fri. Så kommer han hjem og tager et bad, drikker en øl og så ligger han sig og sover.. sådan er det 3 ud af 5 hver dage...

Ikke vil? 

Den luksus er der vist ikke noget der rigtig hedder, når man er et voksent menneske, der har sat børn i verden. Det er ikke mere dine børn, end hans? Ikke mere dit ansvar, end hans?

Prøv at vende den om i den kommende uge... er der nogen, som spørger dig, om du “vil” stå op om natten? Om du “gider” at amme, når baby skriger? Om du “vil” sørge for trøst, putning og mad til de små? Nej, vel? På samme måde er der heller ikke nogen “vil” hos ham ... der er kun det ansvar, som han skal tage for sin familie, på lige vilkår med dig. 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig i, at det lyder til, at din mand sætter alt for høje krav til dig. Lyder mere til at HAN stresser dig..

Du er simpelthen nødt til at sætte nogle grænser. Han har jo intet realistisk billede af, hvordan det er at være på barsel. 

Jeg kan godt forstå, at du er kørt træt og bliver stresset, hvis du skal sørge for stort set alt - plus du ikke får ordentligt søvn? Jeg synes simpelthen, det er synd for dig. 

Sig fra! han skal mere på banen! Han skal stoppe med at sætte de krav om støvsugning osv. 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg er på barsel med andet barn. 

Har tabt noget hår, har ofte en form for dårlig mave (jeg har altid haft normal afføring og aldrig døjet med dårlig mave som sådan), har ofte snorren i hænder/fingre(nogle gange rysten), har ofte ikke den vilde appetit, er utrolig træt(Ja er jo på barsel og vores datter sover så dårligt om natten med mange opvågninger), har ondt i maven af og til.

Jeg føler mig stresset i hverdagen nogle gange.

Min kæreste(far til børnene) stresser mig. Der skal altid være snor lige og pænt til han kommer hjem fra job. han har et hårdt fysisk arbejde fra ca 6-15 plus minus. Han mener jeg "bare" er på barsel og derfor kan han ikke forstå hvorfor alt ikke er som et uge blad når han træder ind af døren, efter en hård dag.

Han laver altid maden og vi begge står for at handle ind. 

Jeg tager 100 % børnene. Han hjælper en gang i mellem med at børste tænder på den store, og lave morgen mad. Ellers er det mig der putter den store med baby på armen, putter baby, bader begge børn, ammer så det står jeg jo sjovt nok også for, jeg skifter bleer på baby (Han har skiftet 1 ble ind til videre. Baby er 5 mdr), jeg laver madpakker til den store. Osv. 

Vi deles om opgaven med at støvsuge, han bliver dog sur på mig når der ikke er støvsuget når han kommer hjem fra job og så kan han jo ikke forstå hvad jeg har fået hele den lange dag til at gå med, nogle gange bliver han så sur/irriteret at han tror jeg har været utro. Hvilket jeg ikkr har. 

Jeg kan godt se hvad han mener, men det stresser mig at jeg ikke kan sætte mig og slappe af når baby sover. Er udmattet efter hver nat fordi baby er vågen mange gange hver nat. Det er en dårlig periode lige p.t. 

Han bliver så sur på mig når han ikkr har flere af de rene gode boxershorts. Det er mig der også står for alt tøj vask og nogle gange smutter den og det sker sjællendt. 

Fx idag skulle han møde på kursus. Han står op inden vi er gået mod skolen, og han siger "Hvor er der rene hådnklæder", jeg prøver at forklare ham at de ligger i tørretumbler og det rene håndklæde han tog igår, smed han bare på gulvet efter brug og er nu blevet til et beskidt håndklæde. Og det synes jeg jo ikke er fair og at det altså er hans egen skyld. Jeg tryller et rent frem til ham vi havde i skabet. Nå.. Men han leder så efter de gode rene boxershorts og siger så til mig at "det er utroligt og at jeg må få ordnet det idag, for det kan ikke være rigtigt at der ingen af de gode er!!" 

Føler sku nogle gange jeg er mor til 3. Jeg synes ikkr jeg skal sørge for ham. Har to børn der skal gøres klar, til vi kan gå kl.7.30, så den store kommer i skole. 

Jeg orker ikkr at gøre noget ud af mig selv og ligner efterhånden rent ud sagt en træt og kedelig lort.

Nu har jeg ringet til lægen og fået en tid, Fordi jeg godt kunne tænke mig at vide om jeg har stress. 

Tror du jg har stress ? Han stresser mig i hvert fald helt vildt ofte.

Igår lånte jeg hans bil og han gav mig lige en 100 kr og sagde "her er til lidt benzin til vejen hjem hvis den løber tør" jeg tænker så at yes den løb ikke tør, stadig 20 km tilbage står der, og kommer så hjem og giver ham de 100 og siger der er stadig lidt på. Jeg orkede ikke at fylde benzin på, da baby græd hele vejen hjem næsten og det ved jeg godt nu, at det skulle jeg lige have gjort.

Han ringer mig så op imorges og siger surt "Ja nu er der 0 km siger den, og jeg sidder i kø og kommer sikkert forsent til kursuset" og så sagde jeg undskyld og han lagde på.. havde det sådan lidt bagefter....Jaaa men du kunne også stå op i god tid og ikke 5 min inden du skulle køre når han også sku i bad osv.. Men ja ja min fejl..

Sagde til ham forleden "se jeg har tabt mit hår flere steder.. Jeg tror det er pga stress"

Så siger han "hahahahahhahaha hvad fanden er du stresset over??" Fordi jeg går hjemme på barsel hvilket han mener er som en lyserød sky.

Undskyld det blev langt.. Tak fordi du læste med.

Sorry to say - men din mand ER dit 3. barn! 

Hvad er det præcis du elsker ved sådan en mand? Hvad er det der får dig til at gide stå model til den behandling? Økonomisk afhængighed? Ægte kærlighed? Tryghed? 

Jeg forstår det simpelthen ikke, vi lever jo ikke i 50’erne længere... 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Helloo

Jeg vil bare lige påpege at efter fødsel tabte jeg også sindssyg meget hår  og havde en bar lille plet. Det skulle være normalt pga hormoner 

Derudover, du lyder til at havde det elendigt. Jeg er rigtig glad for at høre at du har fået en tid ved lægen. Håber at alt bliver godt igen 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Tommelise

Kunne I ikke sammen tage en snak med sundhedsplejersken.

Han trænger vist til at få et mere realistisk billede af, hvad det vil sige at være på barsel. Og nødvendigheden af at I hjælper hinanden.

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

What? Hvordan kan det være, du finder dig i det? Hvad giver han dig? Jeg kunne aldrig nogensinde respektere og elske en mand, som var så uengageret i sin famile og sin kones velbefindende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.