Hej alle.
Jeg går og er ret bange for at jeg er gravid. Min kæreste og jeg har beskyttet os, men vi er begge hyperfertile, jeg er godt klar over det er et luksusproblem, men ikke desto mindre skal vi generet være meget forsigtige.
Jeg har to børn fra tidligere. Han har et. Og så har vi et fælles. Mine to fra tidligere har en søskende hos deres far, og jeg ved at deres far og hans kone ønsker en mere. Dog skal det siges at min bonusdreng og mine børn ikke ser hinanden ret meget. Han har særlige behov og kun samvær hver anden weekend, hvorfor vi har prioriteret at have ham de weekender og ferier hvor vi ikke har mine.
Så i praksis har mine børn hinanden og en halvsøskende hos hver forældre.
Anyway, nu er jeg så bekymret for jeg er gravid. Jeg synes jeg har nogle symptomer, men særligt har jeg på det seneste oplevet ligamentsmerter som har været allerførste symptom ved alle mine tre børn. Jeg er på cyklus dag 31, men min cyklus er ikke helt regelret. Siden min søn blev født har den været fx 32, 27, 33, 28 dage, så ved ikke. Kan selvfølgelig tage en test.
Men hvis jeg nu er.. Hvad så? Jeg føler egentlig ikke jeg kan byde mine to endnu en søskende, når deres far også vil have en mere. Vil det ikke være uværdigt og svært for mine børn at have to halvsøskende på hver side?
Og hvad med tid til den enkelte, når man har 4 børn? Derudover har jeg intet ønske om at skulle på barsel igen, der har min kæreste dog sagt han gerne tager den.
Økonomisk tror jeg godt det kan gå, men vores overskud vil selvfølgelig ikke være prangende, det vil være til den stramme side.
Har altid tænkt at abort var et enkelt valg skulle jeg blive gravid igen, men nu jeg står og er bekymret for situationen, så kommer jeg i tvivl. Fordi jeg jo har set tre smukke gange hvad en graviditet kan blive til.
Det skal siges at min kæreste faktisk står på venteliste til sterilisation, da vi ikke planlægger at ville have flere børn.
Hvad tænker i om min situation?
PS. Den yngste er 9 mdr. Mine store er 6 og 7.5 år. Bonus er 10.