Anonym skriver:
Det er præcis også min tanke. Men så igen. Hvis vi bare går kan han også umotiveret løbe over vejen. Han er kun 3 år (dog aldrig noget han har gjort og stopper altid når msn siger stop)
men så snakkede jeg med en veninde om det og hin var nærmest ved st falde med af stolen fordi det jo bare er en løbecykel og han er på fortorvet. Så behøvede han da ikke hjelm.
Så blev helt i tvivl.
Herhkemme bruge han den ikke. Men det er jo også indendørs på sin scooter
Den sammenligning kan man sikkert godt lave. Og de løber også hurtigt (og nej, der har vores ikke cykelhjelm på) og så alligevel ikke. Der er jo mere fart på og risikoen for at falde (uheldigt), vurderer jeg, er anderledes på løbecykel end på gåben.
I vores tilfælde så cykler min 3 årige så hurtig, at jeg cykler på vejen ved siden af ham/nærmest løber efter ham, hvis jeg går. Og hvis han falder og knalder hovedet uheldigt i kantstenen, så ville jeg aldrig tilgive mig selv, hvis han ikke havde cykelhjelm på.
Samt at hvis cykelhjelmen altid er obligatorisk, så starter vi dels en god vane før livet og dels er der ingen diskussion om cykelhjelm eller ej.
Vh.
Anmeld
Citér