Skal han have cykelhjelm på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Cykelhjelm på løbecykel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.695 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2018

Anonym trådstarter

Det er nok et dumt spørgsmål. 

Min søn har ALTID cykelhjelm på når jeg cykler med ham. Der er slet ikke noget at rafle om. 

Men i morgen tænker jeg at vi går gil børnehave og han kan få sin løbecykel med. Skal man have cykelhjelm der? 

Umiddelbart er min tanke ja og man kan selv dårligt være for sikker. Men så alligevel. Er jeg overpylret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2018

Lje

Min søn har ALTID cykelhjelm på når jeg cykler med ham. Der er slet ikke noget at rafle om. 

Men i morgen tænker jeg at vi går gil børnehave og han kan få sin løbecykel med. Skal man have cykelhjelm der? 

Umiddelbart er min tanke ja og man kan selv dårligt være for sikker. Men så alligevel. Er jeg overpylret?

Selvfølgelig skal han det! Børn og voksne uden cykelhjelm er uansvarligt! 

Barnet kan vælte easy peasy og slå sig. Miste balancen og falde uheldigt.  Alternativt dreje mægtigt hurtigt ud foran en uforudset bil. 

Hos os er der ingen løbecykel uden cykelhjelm. Hverken i den lukkede gård, på vej til børnehaven eller noget tredje. 

Vh. 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Selvfølgelig skal han det! Børn og voksne uden cykelhjelm er uansvarligt! 

Barnet kan vælte easy peasy og slå sig. Miste balancen og falde uheldigt.  Alternativt dreje mægtigt hurtigt ud foran en uforudset bil. 

Hos os er der ingen løbecykel uden cykelhjelm. Hverken i den lukkede gård, på vej til børnehaven eller noget tredje. 

Vh. 

Det er præcis også min tanke. Men så igen. Hvis vi bare går kan han også umotiveret løbe over vejen. Han er kun 3 år (dog aldrig noget han har gjort og stopper altid når msn siger stop) 

men så snakkede jeg med en veninde om det og hin var nærmest ved st falde med af stolen fordi det jo bare er en løbecykel og han er på fortorvet. Så behøvede han da ikke hjelm. 

Så blev helt i tvivl. 

Herhkemme bruge han den ikke. Men det er jo også indendørs på sin scooter 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har vi altid gjort her. Vi har også alle cykelhjelm på, på cyklen. Min søn er faldet et par gange på løbecyklen hvor hjelmen gjorde at panden ikke tog skade. 

Herhjemme er reglerne at har man hjul under sig skal man have cykelhjelm på, dvs gælder også rulleskøjter, løbehjul osv når den tid kommer. 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Lje

Anonym skriver:

Det er præcis også min tanke. Men så igen. Hvis vi bare går kan han også umotiveret løbe over vejen. Han er kun 3 år (dog aldrig noget han har gjort og stopper altid når msn siger stop) 

men så snakkede jeg med en veninde om det og hin var nærmest ved st falde med af stolen fordi det jo bare er en løbecykel og han er på fortorvet. Så behøvede han da ikke hjelm. 

Så blev helt i tvivl. 

Herhkemme bruge han den ikke. Men det er jo også indendørs på sin scooter 

Den sammenligning kan man sikkert godt lave. Og de løber også hurtigt (og nej, der har vores ikke cykelhjelm på) og så alligevel ikke. Der er jo mere fart på og risikoen for at falde (uheldigt), vurderer jeg, er anderledes på løbecykel end på gåben. 

I vores tilfælde så cykler min 3 årige så hurtig, at jeg cykler på vejen ved siden af ham/nærmest løber efter ham, hvis jeg går. Og hvis han falder og knalder hovedet uheldigt i kantstenen, så ville jeg aldrig tilgive mig selv, hvis han ikke havde cykelhjelm på.

Samt at hvis cykelhjelmen altid er obligatorisk, så starter vi dels en god vane før livet og dels er der ingen diskussion om cykelhjelm eller ej.  

Vh.

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Tommelise

Jeg ville slet ikke være i tvivl. Selvfølgelig skal han have cykelhjelm på - og nej, du er ikke pylret. 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Selvfølgelig.

Børnene må heller ikke bruge løbecykel i børnehaven uden hjelm.

Anmeld Citér

4. oktober 2018

heaven

Hjelm på

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 

Mer glad for at høre det ikke bare er mig der er pylret. 

Han får selvfølgelig cykelhjelm på og det havde jeg garanteret også gjort uden det her indlæg. 

Men meget rart lige at høre udefra også 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Soonmom

Kommer an på hvordan.han bruger den og hvor stærkt han løber. Vi bruger ikke hjelm endnu, men han går også kun rundt med den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.