Anonym skriver:
Hej,
jeg er sikkert ikke den eneste som har været eller er plaget af dårlig samvittighed når man er gravid. Jeg har i dag haft en hyggedag med min kæreste for at fejre vires årsdag, og i den forbindelse har vi fået pozza og sodavand, og har købt noget slik ind. Men sandheden er, at jeg den sidste uges tid har haft virkelig svært ved at holde mig fra det lidt mindre sunde mad. En müslibar her, en kop varm kakao der og lign. Jeg har så dårlig samvittighed over, om min lille pige har det godt derinde, jeg er 26+6 i dag, og har angst oveni, så jeg er møgnervøs for ikke at være god nok konstant.
Er der andre der har haft det på samme måde, eller som kan fortælle mig om det er okay at den har fået lidt mere gas for det lidt sødere den sidste uges tid? Har selvfølgelig holdt mig fra for meget koffein og for meget salt, og tager mine vitaminer og spiser frugt og grønt hver dag.
Hvor lyder det som en hyggelig fejring af jeres årsdag
du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed over at spise en müslibar og drikke varm kakao. Så længe du generelt spiser varieret, så er det helt okay at få lidt ekstra sødt ind. - jeg kan fortælle, at jeg, i min graviditet, havde en periode hvor jeg var nede i Føtex og købe deres chokoladekokuskage, og at jeg endda fortærede den helt selv. Jeg kan også fortælle, at det ikke kun skete én gang 
har du snakket med din læge om det? Alle mødre er selvfølgelig nervøse for, om det de gør er godt nok, men med angst oveni hatten, ville jeg sørge for at få det snakket igennem med en læge, der kan berolige dig. Du vil garanteret også kunne få mulighed for at få ekstra besøg af sp, når først du har født.

Anmeld
Citér