Tabe de sidste 10 kg efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
9 svar
23 synes godt om
3. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg fødte en skøn datter for næsten 5 uger siden og de sidste 10 kg hænger stadig på mig, primært lår og bagdel jeg spiser normalt, dvs sundt og nærende da jeg ammer.. jeg har en liillle frygt for ik at få nok kalorier til mælken så jeg spiser "godt " jeg har hørt at det kræver 2500 kalorier for at amme, dvs ca 500 kalorier ekstra .. 

Jeg ville virkelig gerne tabe de 10 kg- jeg kan kun passe mine største graviditets bukser og natbukser MEN det skal ik gå ud over amningen.. jeg power walker lidt med barnevognen næsten hver dag og er lige begyndt lidt træning med elastikker. . 

Har I et godt råd eller nogle ord med på vejen ? 

Please Ingen mommy shaming 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Ingen shaming, men jeg håber at det er okay at være uforstående eller uenig med dig alligevel, for det er vitterligt venligt ment.

Nøj, hvor ville jeg ønske for nybagte mødre, at krop og vægt ikke fyldte noget for dem, så tidligst efter en fødsel. Ikke at jeg ikke godt forstår, at man kan være ligeså forfængelig som før man fik barn - men du skriver at det er “sølle” 5 uger siden at du fødte? Du er med andre ord midt i et “nystartet” ammeforløb og din krop er ved at komme sig ovenpå knapt et års hårdt arbejde med at bygge et menneske og give det næring. Vægttab og kallorieregnskaber er i mine øjne slet ikke noget, der skal være i fokus lige nu - du skal bare spise sundt og almindeligt varieret som du føler behov for og røre dig med respekt for kroppens signaler.. så kommer resten jo helt af sig selv, uanset om det er om tre måneder eller om et år. Der er ingen magiske tricks eller råd - bare den sunde fornuft. Nyd din barsel og din baby

Anmeld Citér

3. oktober 2018

JD

Jeg synes det er så sejt at du allerede har overskuddet til at planlægge dit vægttab 

Jeg synes modsat det andet indlæg overhovedet ikke du er forfængelig. Du er jo bare klar til at blive dig selv igen. 

Jeg tænkte slet ikke over kalorierne da jeg ammede min datter, jeg nåede at spise nogle gange om dagen, og selvom jeg nok har fået alt for lidt kalorier, så havde jeg rigeligt med mælk og min datter voksede med lynets hast. 

Jeg tabte mig meget hurtigt efter fødslen.  Jeg gik også 3-4 lange ture om dagen med barnevognen.

Da vægten ramte min startvægt inden min graviditet, og jeg kunne passe mit højt elskede tøj igen, kunne jeg da godt mærke en glæde. Nu stod jeg med et fantastisk barn + jeg havde formået at komme tilbage i min egen krop igen 

Jeg havde taget det roligt med at gå så meget op i kalorier, og så mærket efter i min krop. Og så massere af gå ture med frisk luft 

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Babilooo

Du skal ikke spise “godt” men bare normal og nærende hvis du vil tabe dig. Er godt ammeforløb afhænger altså ikke af at man storspise kalorier. 

Hvis du spiser normalt vil dit baby “spise” noget af dit fedt. Du “forbrænder” fedt ved at det går i mælken. Dit barn kommer ikke til at mangle noget medmindre du sulter eller kun spiser salat. Til gengæld vil du indtage færre kalorier end du forbruger gennem mælken eller på gåture.

tag daglige gåture på 1-2 timer det skulle oveni normal kalorieindtag give dig et vægttab på den lang bane uden at skade baby.

der er en grund til at mange bliver tynder end normalt faktisk,  hvis de spiser normal og ammer.

dem der ikke taber sig er dem hvis kost/ indtag (vil jeg tro) ikke er på det gamle stadie.

og så slap af med hensyn til om det tager et år at få kiloen væk. Lev sund og am så skal det nok gå. 

Nå ja - da jeg var på barsel og gik ture til Lyngby blev det til lidt for meget slik og kage. Skæres det væk har man også vundet meget.

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres input 

Vil lige tilføje at jeg ikke tæller kalorier, jeg har aldrig været på slankekur før og er det heller ikke nu.. jeg ved slet ik hvor mange kalorier der er i hvad  jeg er en af de irriterende kvinder der plejer at ku æde alt uden det sætter sig.. 

Ved min første graviditet glemte jeg mig selv og fik en depression og havde det skidt i flere år. Jeg fik ikke ordentlig mad eller motion. Derfor er det bare så vigtigt for mig at jeg er god ved mig selv og min krop denne her gang.. 

Jeg var i topform inden graviditeten men dyrkede ikke motion imens jeg vaf gravid. Pga min alder - 39 - Var jeg bange for at tabe barnet ... det er noget nonsens, jeg ved det godt. Det var bare sådan jeg havde det  en gammel discus prolaps brød ud igen, jeg blev indlagt og jeg var totalt immobil de efterfølgende 2 mdr. Jeg har det heldigvis godt igen men ryggen sksl jeg passe på og træne så jeg undgår tilbagefald.

Mvh 

HBV  kom til at lave et anonymt opslag i stedet for at sætte kryds i anonyme svar 

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Ann_27/11

Kan godt forstå dig, havde det som dig efter min graviditet, gik rigtig mange ture med barnevognen.

Efter 6 uger begyndte jeg så småt at træne og 4 mdr efter min datter blev født var jeg på samme vægt som før graviditet. For mig handlede det om at få min krop tilbage og føle mig godt tilpas. I forhold til kosten gjorde jeg ikke så meget, andet end at holde mig fra slik.

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Miti's mama

Der er kun gået fem uger... og så ved jeg godt at der er nogen der smutter i deres skinny jeans dagen efter fødslen, men det er helt normalt der går lidt ekstra tid. Bare bliv ved med hvad du gør, spis sundt og få noget motion, så kommer det af helt af sig selv. Tog mig 6mdr fra den første at komme af med det hele igen, og jeg gjorde absolut ingenting... og det er ski' egentlig også ok... kroppen har været igennem en masse, og vi reagerer alle sammen forskelligt.

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde det ligesom dig! Jeg stressede over, at jeg ikke havde tabt mig ned til startvægt før graviditet....

Da jeg fødte første gang der røg de kilo nemlig med det samme, men ikke denne gang, men jeg tog nok også 30 kg på eller sådan

Jeg havde derfor 12 kg, som jeg skulle smide da jeg havde født. Jeg stressede meget over det. Men overskuddet var der ikke.

Jeg ammede også i 7 uger, og jeg tabte mig ikke.

Nu her 5 mdr efter jeg har født har jeg tabt 11 kg, men det har krævet noget fra min side af. Jeg spiser fx. efter sense (det findes også for ammende), går meget og løber. Men det gjorde jeg ikke fra starten af. Jeg ventede lige til min krop var "klar". 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Anonym trådstarter

Ann 27 Hvordan startede du ud med at træne efter de 6 uger ? 

Jeg tog både 20 kg på ved denne og første graviditet. Første gang ammede jeg i 23 mdr og de resterende kg ville sgu ik gå af der gik over et år ihvertfald. 

Anmeld Citér

4. oktober 2018

Ann_27/11

Anonym skriver:

Ann 27 Hvordan startede du ud med at træne efter de 6 uger ? 

Jeg tog både 20 kg på ved denne og første graviditet. Første gang ammede jeg i 23 mdr og de resterende kg ville sgu ik gå af der gik over et år ihvertfald. 

Jeg lavede et styrketrænings program, der havde fokus på ikke at belaste bækkenet samt træning af de skrå mavemuskler.

Efter endt træning gik jeg en lang tur med barnevognen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.