Godkendelse til fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig om det er muligt at blive godkendt til fetilitetsbehandling trods diagnosen bipolar? Jeg ved at man ved psykiatriske diagnoser skal godkendes, men jeg vil gerne vide om der er visse diagnoser som uanset hvad ikke tillades . Jeg ved at biponare ikke godkendes ved adoption. 

Så vil jeg også høre om i ved hvor lang tid sådan en godkendelse ca vil tage? 

Håber i kan hjælpe mig 

/soffi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig om det er muligt at blive godkendt til fetilitetsbehandling trods diagnosen bipolar? Jeg ved at man ved psykiatriske diagnoser skal godkendes, men jeg vil gerne vide om der er visse diagnoser som uanset hvad ikke tillades . Jeg ved at biponare ikke godkendes ved adoption. 

Så vil jeg også høre om i ved hvor lang tid sådan en godkendelse ca vil tage? 

Håber i kan hjælpe mig 

/soffi 

Selvfølgelig er det muligt.

Men det kommer jo helt an på hvordan du lever med din diagnose. Hvis du har det svært psykisk, og fx ofte er indlagt på p, tænker jeg ikke du bliver godkendt. Hvorimod hvis du lever et helt almindeligt liv, måske velmedicineret, burde der jo ikke være nogle problemer - selvfølgelig begge sat på spidsen. 

Så i sidste ende, kommer det nok rigtig meget an på hvordan dit liv er, og om det vuderes at du kan tage vare på en lille baby og sætte alle dine egne behov i anden række. 

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Rosa-Sophia

Jeg har ingen erfaring med det, men tror du ikke beslutningerne om at afvise eller godkende er baseret på individuelle vurderinger af en families problemstillinger, ressourcer og sociale forhold og ikke på hvad diagnose den ene eller anden af forældrene måtte have? Der er trods alt meget stor forskel på, hvordan folk har det og hvad de er i stand til, selvom de måske har samme diagnose. 

Anmeld Citér

3. oktober 2018

Tommelise

Hvis fertilitetslægerne er i tvivl om forældreegnetheden, skal de sende sagen videre til Statsforvaltningen.

Det er Statsforvaltningen, der afgør, om man i så fald kan blive behandlet. Afgørelsen kan ankes.

En psykiatrisk diagnose i sig selv behøver ikke at være grund nok til afslag.

Hvis du har en mand, er det nok nemmere at blive godkendt.

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Anonym

Min mand og jeg har lige været rumlen igennem omkring godkendelse af fertilitet behandling. 

Vi er ufrivilligt barnløse uden grund, De kan ikke se at deres skulle være noget galt :-) 

Jeg har OCD, en diagnose jeg fik da jeg var 10 år og min mand har haft et tidligere misbrug, for godt 10 år siden og en gammel voldsdom. 

Vi blev afvist, selvom vi begge har en stabil hverdag, gode jobs og fungere helt helt normalt men deres begrundelse var, man vidste jo ikke hvordan vi ville håndtere et barn nu hvor vores fortid har været så turbulent. 

Vi har valgt at anke sagen med hjælp fra advokat da vi slet ikke mener det er tilfældet , hvilket vores egen læge Støtter os op i. 

Fertilitetslægen gennemgår ens lægelige baggrund og hvis de kan se du har været ved psyk, så sender de næsten sikkert sagen til statsforvantlingen. 

Statsforvantlingen kommer IKKE og har en personlig samtale med en, de vudere udelukkende udfra papirer som kommuner og læger har liggende, og det tog 11 mdr fra vi søgte til de kom med deres afgørelse. 

Men god ide er måske at have en ny vurdering fra en psykiater liggende, omkring din sygdom. 

Dette har vores advokat ihvertfald rådet os til at få og sende til Ankestyrelsen :-) 

Ankestyrelsen har skrevet det ca vil tage 8-9 mdr før de laver en afgørelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.