Min mand og jeg har lige været rumlen igennem omkring godkendelse af fertilitet behandling.
Vi er ufrivilligt barnløse uden grund, De kan ikke se at deres skulle være noget galt :-)
Jeg har OCD, en diagnose jeg fik da jeg var 10 år og min mand har haft et tidligere misbrug, for godt 10 år siden og en gammel voldsdom.
Vi blev afvist, selvom vi begge har en stabil hverdag, gode jobs og fungere helt helt normalt men deres begrundelse var, man vidste jo ikke hvordan vi ville håndtere et barn nu hvor vores fortid har været så turbulent.
Vi har valgt at anke sagen med hjælp fra advokat da vi slet ikke mener det er tilfældet , hvilket vores egen læge Støtter os op i.
Fertilitetslægen gennemgår ens lægelige baggrund og hvis de kan se du har været ved psyk, så sender de næsten sikkert sagen til statsforvantlingen.
Statsforvantlingen kommer IKKE og har en personlig samtale med en, de vudere udelukkende udfra papirer som kommuner og læger har liggende, og det tog 11 mdr fra vi søgte til de kom med deres afgørelse.
Men god ide er måske at have en ny vurdering fra en psykiater liggende, omkring din sygdom.
Dette har vores advokat ihvertfald rådet os til at få og sende til Ankestyrelsen :-)
Ankestyrelsen har skrevet det ca vil tage 8-9 mdr før de laver en afgørelse.
Anmeld
Citér