HJÆLP i tvivl ang. vitaminpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2018

Heidi.R.

Hejsa...

Er sådan i tvivl ang. vitaminpiller. Indtil nu har jeg taget livol til gravide. hvor der skulle være de 400 folsyre i som man skal ha. og så ta'r jeg jern 1 gang i ugen ca. Indtil nu. men kom li til at se at der faktisk står først fra uge 10?

men mit egentlige spørgsmål var da jeg mangler nye multivitaminer om hvilke jeg skal købe hvad er bedst og ikke så dyre( vil gerne prøve nogle andre) og er det bedre jeg ta'r folsyre ved siden af eller er det andet nok. ???

Hvad så med kalk tabletter?? har ikke taget nogen indtil nu. men vil med alt det her også gerne bare sørge for at min lille spire får alt det den har brug for og vi ikke mister igen. 

så hvad siger i ? nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2018

NosaNosa

Jeg tager multivitamin, Omega3, Jern (er 19+1) fra et mærke apoteket har det apovit. De er alle sammen beregnet til gravide. 

Jeg drikker ikke mælk særligt ofte så jeg får også UniKalk Basic. 

Altså jeg tror ikke der sker noget ved at man tager Jern tidligere. Du skal vare huske at Jern ikke må tages sammen med mælkeprodukter. Jern skal helst tages sen aften eller tidlig morgen.

Jeg bruger apotekets fordi jeg ikke har forstand på hvor meget jeg skal have og fordi jeg egentligt hellere vil have deres i håb om at det er "bedre" (i mine drømme) :p 

Jeg er sikker på at mærker fra supermarkedet er lige så fine. Hvis du ikke drikker mælk og spiser fisk er kalk og omega3 en fin ide

Anmeld Citér

26. september 2018

Heidi.R.

Jeg tager multivitamin, Omega3, Jern (er 19+1) fra et mærke apoteket har det apovit. De er alle sammen beregnet til gravide. 

Jeg drikker ikke mælk særligt ofte så jeg får også UniKalk Basic. 

Altså jeg tror ikke der sker noget ved at man tager Jern tidligere. Du skal vare huske at Jern ikke må tages sammen med mælkeprodukter. Jern skal helst tages sen aften eller tidlig morgen.

Jeg bruger apotekets fordi jeg ikke har forstand på hvor meget jeg skal have og fordi jeg egentligt hellere vil have deres i håb om at det er "bedre" (i mine drømme) :p 

Jeg er sikker på at mærker fra supermarkedet er lige så fine. Hvis du ikke drikker mælk og spiser fisk er kalk og omega3 en fin ide

ok.. Tak for svar..  altså fisk får jeg ikke ofte men mælk drikker jeg måske et stort glas af maks en halv liter. men om det er nok.. hmm.. synes bare lidt at apotekens piller er lidt dyre også. ved man kan få noget i Matas også men hvad det ligger af priser ved jeg ikke.. 

Tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Babilooo

Du forhindre ikke abort ved at spise vitaminpille. Det gør bare at du klarer dig bedre igennem en graviditet.

man skal virkelig sulte for at baby ikke får det den skal. Fostret tærer på kroppen.. men mangler stort set aldrig noget selv. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Heidi.R.

Smølfine123 skriver:

Du forhindre ikke abort ved at spise vitaminpille. Det gør bare at du klarer dig bedre igennem en graviditet.

man skal virkelig sulte for at baby ikke får det den skal. Fostret tærer på kroppen.. men mangler stort set aldrig noget selv. 

Det var nu heller ikke sådan ment men man bli'r bare mere forsigtig og tænker mere over tingene når man har været det igennem.. 

Anmeld Citér

27. september 2018

ErDuHerIkkeSnart

Du skal bare spise en helt almindelig multivitamin til gravide og så fra uge 10 en jerntablet. Det er jo bare “anbefalinger”, og du behøver hverken dyre mærker eller panik over at glemme dem nu og da. Du behøver heller ikke “alt muligt andet”, bare du spiser nogenlunde almindeligt varieret. Din baby får hvad den skal bruge.

Selvom tidligere tabe sagtens kan gøre en paranoid, så har det intet med din livsstil eller vitaminer at gøre, som du allerede ved. Du skal “bare” bruge din sunde fornuft. God graviditet og tillykke!

Anmeld Citér

27. september 2018

Heidi.R.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du skal bare spise en helt almindelig multivitamin til gravide og så fra uge 10 en jerntablet. Det er jo bare “anbefalinger”, og du behøver hverken dyre mærker eller panik over at glemme dem nu og da. Du behøver heller ikke “alt muligt andet”, bare du spiser nogenlunde almindeligt varieret. Din baby får hvad den skal bruge.

Selvom tidligere tabe sagtens kan gøre en paranoid, så har det intet med din livsstil eller vitaminer at gøre, som du allerede ved. Du skal “bare” bruge din sunde fornuft. God graviditet og tillykke!

mange tak for de søde ord

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.