Hej jeg er under revalidering og læser til pædagog. Tanken omkring at vi gerne vil have barn indenfor en overskuelig fremtid er der. Mit spørgsmål er om der er nogen der er på revalidering som har været på barsel ? Jeg har læst på retsinformation omkring paragraf 55, hvor det står at man har ret til barsel, og paragraf 56, hvor der står at kommunen KAN forlænge revalideringsperioden ved særlige ting fx. Barsel og sygdom. Betyder det at de går ind i hvert enkelt sag omkring barsel og vurdere ud fra deres egen personlige optik om netop hver enkel skal have forlænget perioden pga. Barsel. Det er det min bekymring går på, om man så får resten af uddannelsen på revalidering. Jeg har læst et sted at barsel ikke tæller med i revalidering, men jeg synes at det er en jungle at finde ud af. Jeg kunne også spørge min sagsbehandler, men synes ikke at det er så hensigtsmæssigt at fortælle sin sagsbehandler at man planlægger barn i perioden. Så håber på at der er nogen her inde, som har erfaring med det ?

Anmeld
Citér