Forlængelse af revalidering efter barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. september 2018

Hun92

Hej jeg er under revalidering og læser til pædagog. Tanken omkring at vi gerne vil have barn indenfor en overskuelig fremtid er der. Mit spørgsmål er om der er nogen der er på revalidering som har været på barsel ? Jeg har læst på retsinformation omkring paragraf 55, hvor det står at man har ret til barsel, og paragraf 56, hvor der står at kommunen KAN forlænge revalideringsperioden ved særlige ting fx. Barsel og sygdom. Betyder det at de går ind i hvert enkelt sag omkring barsel og vurdere ud fra deres egen personlige optik om netop hver enkel skal have forlænget perioden pga. Barsel. Det er det min bekymring går på, om man så får resten af uddannelsen på revalidering. Jeg har læst et sted at barsel ikke tæller med i revalidering, men jeg synes at det er en jungle at finde ud af. Jeg kunne også spørge min sagsbehandler, men synes ikke at det er så hensigtsmæssigt at fortælle sin sagsbehandler at man planlægger barn i perioden. Så håber på at der er nogen her inde, som har erfaring med det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

Rockertand

Hun92 skriver:

Hej jeg er under revalidering og læser til pædagog. Tanken omkring at vi gerne vil have barn indenfor en overskuelig fremtid er der. Mit spørgsmål er om der er nogen der er på revalidering som har været på barsel ? Jeg har læst på retsinformation omkring paragraf 55, hvor det står at man har ret til barsel, og paragraf 56, hvor der står at kommunen KAN forlænge revalideringsperioden ved særlige ting fx. Barsel og sygdom. Betyder det at de går ind i hvert enkelt sag omkring barsel og vurdere ud fra deres egen personlige optik om netop hver enkel skal have forlænget perioden pga. Barsel. Det er det min bekymring går på, om man så får resten af uddannelsen på revalidering. Jeg har læst et sted at barsel ikke tæller med i revalidering, men jeg synes at det er en jungle at finde ud af. Jeg kunne også spørge min sagsbehandler, men synes ikke at det er så hensigtsmæssigt at fortælle sin sagsbehandler at man planlægger barn i perioden. Så håber på at der er nogen her inde, som har erfaring med det ?

Kender intet til det, men studsede over, at du ikke vil fortælle det. Hvorfor ikke?

Anmeld Citér

25. september 2018

Hun92

Selvfølgelig vil jeg informere hende om det, hvis jeg bliver gravid, for det skal jeg, man har pligt til at oplyse om det. Men et eller andet sted, så kommer det vel ikke hende ved, hvis jeg  planlægger det. Hun har nogle paragraffer som hun skal følge, og det er det jeg søger svar på og Ikke hvorvidt om jeg skal oplyse hende om, at jeg planlægger det. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Hun92

Og så tror jeg også at det bunder i en smule usikkerhed fra min side af, om hvad hun egentlig vil tænke om det, når man er under sådan et forløb. Ikke fordi hun skal jo ikke komme med sin mening om det, Men det er noget privat for mig og det tænker jeg ikke at hun behøver at få at vide før og hvis det overhovedet sker. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Tommelise

Medmindre der sidder en socialrådgiver herinde, der arbejder med området, så tror jeg ikke, du kan få et svar, du kan bruge til noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.