Hvornår tænker du en pige på 12 år skal i seng til hverdag og weekend? (Hverdag blir hun vækket kl.6). Jeg går meget op i at de får den rigtige søvn, og mener det er forkert at vende for meget op og ned på hverdag og weekend. Det blir meget svært at sove kl.20.30 søndag, hvis man har været oppe til 23.00 lørdag og fredag...jeg ved ikke om jeg er sippet men synes at alt efter kl.21 i weekenden er sent at komme i seng for en pige der lige er blevet 12...( hun er mit bonusbarn og jeg er ikke enig i hendes sengetider)
På forhånd tak
Vh Louise
Trines svar
Kære Louise
Tak for dit spørgsmål.
Hvor er det dejligt at du holder så meget af fin bonusdatter at du bekymre dig om hendes sove rytme.
Og du har fuldstændig ret.
Det er nemlig det bedste for børn og unge men faktisk og så for os andre at gå i seng nogenlunde samme tid både i weekenden og i hverdag.
Som udgangspunkt skal skolebørn have mellem 9-11 timers søvn.
Disse skal fortrinsvis ligge om natten og være sammenhængende.
Men du skal selvfølgelig kigge på din bonusdatter og vurdere om hun trives mest når hun får 11 eller mest når hun får 9.
Og så skal hun jo i seng derefter.
Så når hun skal op kl 6 er 20.30 et passende tidspunkt for hende at sove på.
Mange hilsner Trine
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér