Vælge mellem to jobs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har et luksusproblem. Jeg har fået tilbudt to jobs - begge faste stillinger - begge ligger godt geografisk.

Job nr. 1 giver 4000 kr mindre i løn end job nr. 2, nærmest ingen pension, dårlige arbejdstider (aftenarbejde), men virksomheden er spændende, og arbejdet er også spændende, søde kollegaer osv.

Job nr. 2 er bedre lønnet, god pensionsordning og gode fleksible arbejdstimer. Tilgengæld har jeg slet ikke lyst til at arbejde med det område, jeg ville skulle arbejde med (fandt jeg først ud af til samtalen). De kollegaer, der var med til samtalen var ikke nogen, jeg svingede med, trælse bygninger hvor kontorerne lå osv.

Min mand presser på for, at jeg skal vælge nr. 2 pga. lønnen og arbejdstiderne, og jeg kan da helt klart se, at det job passer bedre ind i vores hverdag, men jeg har bare slet ikke lyst til at tage det.

Jeg skal give svar i morgen 

Hvad havde I valgt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2018

drabo

Profilbillede for drabo

jeg ville vælge med hjertet medmindre i sidder meget stramt i det.

Hvis både jeres hverdag og økonomi kan klare det, så vælg nummer 1

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym

Nr 2 og så udvikle jobbet i den retning, jeg ville have det.

Sammenlign dem med kærester, den spændende bliver også røvsyg at være sammen med på et tidspunkt, og så vil du sætte pris på en stabil base, som du kan bygge videre på.

Anmeld Citér

24. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nr 2 og så udvikle jobbet i den retning, jeg ville have det.

Sammenlign dem med kærester, den spændende bliver også røvsyg at være sammen med på et tidspunkt, og så vil du sætte pris på en stabil base, som du kan bygge videre på.

Men man indleder da ikke et forhold til én, man overhovedet ikke har lyst til i håbet om, han kan ændre sig? Det er unfair over for begge parter. 

Anmeld Citér

24. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har et luksusproblem. Jeg har fået tilbudt to jobs - begge faste stillinger - begge ligger godt geografisk.

Job nr. 1 giver 4000 kr mindre i løn end job nr. 2, nærmest ingen pension, dårlige arbejdstider (aftenarbejde), men virksomheden er spændende, og arbejdet er også spændende, søde kollegaer osv.

Job nr. 2 er bedre lønnet, god pensionsordning og gode fleksible arbejdstimer. Tilgengæld har jeg slet ikke lyst til at arbejde med det område, jeg ville skulle arbejde med (fandt jeg først ud af til samtalen). De kollegaer, der var med til samtalen var ikke nogen, jeg svingede med, trælse bygninger hvor kontorerne lå osv.

Min mand presser på for, at jeg skal vælge nr. 2 pga. lønnen og arbejdstiderne, og jeg kan da helt klart se, at det job passer bedre ind i vores hverdag, men jeg har bare slet ikke lyst til at tage det.

Jeg skal give svar i morgen 

Hvad havde I valgt?

Når du SLET ikke har lyst, skal du selvfølgelig ikke tage job 2. Det bliver surt for dig, og det er ikke rimeligt over for arbejdspladsen. Løn og ikke mindst pension ville betyde meget for mig, men først og fremmest skulle jeg absolut have et minimum af ønske og lyst om at arbejde der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.