Upassende billeder 14 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Synes ikke vi skal dunke hende i hovedet hun har det så skidt at hun har kuttet sig selv i armen. Hun Har ikke spist i 3 dage nu. Og billedet blev ikke sendt det blev taget fra hans side da hun var ved at skifte tøj om på badeværelset. 

Stakkels pige. Er helt enig i, at det er en sag, som de voksne omkring hende skal tage hånd om. Det er ikke hende selv, der skal henvende sig til ekskæresten.

Du kan være sikker på, at skole, SSP og evt. politiet vil tage sagen alvorligt.

Bare tænk på operation Umbrella tidligere på året.

Og så er det vigtigt, at der er nogen, der taler med hende om, at det ikke er hendes skyld (det er jeg sikker på, at I allerede har gjort).

Selvfølgelig er det vigtigt at tale med sine børn om, hvad der bliver taget billeder af, og at det er en dårlig idé at sende nøgenbilleder. 

Men altså - hun er kun 14 år - og han har taget billeder, mens hun var ved at skifte tøj. 

Det kan være uendelig svært for en 14-årig at håndtere sådan en situation.

Håber det bedste for hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2018

Sprit25

MVM skriver:

Der er jeg så ikke enig... man ved da at muligheden foreligger, at når man sender frække billeder afsted, at modparten kan misbruge ens tillid og dermed, så burde man ikke sende disse billeder afsted... ingen tvivl om, at man er et offer, men hvis man er ikke vil have andre skal se disse billeder, så skal man ikke tage sådanne nogle af sig selv og sende rundt.... længere er den ikke... derimod så hvis man er skide ligeglad, så go for it.... 

Men at man bliver overfaldet af en Mand og voldtaget kan ikke sammenlignes... 

Man ved muligheden for at blive voldtaget eksistere. 

Vi skal stoppe med at victimblame!

Anmeld Citér

21. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
MVM skriver:

Der er jeg så ikke enig... man ved da at muligheden foreligger, at når man sender frække billeder afsted, at modparten kan misbruge ens tillid og dermed, så burde man ikke sende disse billeder afsted... ingen tvivl om, at man er et offer, men hvis man er ikke vil have andre skal se disse billeder, så skal man ikke tage sådanne nogle af sig selv og sende rundt.... længere er den ikke... derimod så hvis man er skide ligeglad, så go for it.... 

Man? Hvem er man? Du og jeg ved det, altså voksne mennesker, men en pige på 13 år kan efter min mening altså ikke lave den slags konsekvens beregning. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har snakket med hende og hun vil have weekenden til at overveje hvad hun gør men hun er knust og jeg kan allerede se at det bliver en frygtelig weekend 

Jeg tror på dig. 

Problemet ved at lade hende tage beslutningen og især vente med det, er at HVIS han vælger at smide dem på nettet... Så er det slut, uanset hvilken straf han får så vil hun til evig tid have sig selv nøgen på nettet, og skulle leve med konsekvenserne af det.. Derfor er det så vigtigt at forældrene tager ansvaret fra hende og må slå igennem. 

Og så er det først hendes forældre skal være bange for at hun gør noget ved sig selv... :/ 

Det blev anonymt for ellers ville chrome ikke lade mig sende mit svar... 

Anmeld Citér

21. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Problemet ved at lade hende tage beslutningen og især vente med det, er at HVIS han vælger at smide dem på nettet... Så er det slut, uanset hvilken straf han får så vil hun til evig tid have sig selv nøgen på nettet, og skulle leve med konsekvenserne af det.. Derfor er det så vigtigt at forældrene tager ansvaret fra hende og må slå igennem. 

Og så er det først hendes forældre skal være bange for at hun gør noget ved sig selv... :/ 

Det blev anonymt for ellers ville chrome ikke lade mig sende mit svar... 

Jeg tænker også at konsekvenserne af at ingen tager action men blot venter på at pigen er klar - læs: billederne når at blive delt - er meget meget værre og vedvarende end at hun skulle have det skidt med at forældrene tager affære. Så må de være ekstra meget på hende i den periode. Men tænk hvad hun ikke kan blive drevet til hvis billederne rent faktisk når at blive delt mens de venter.. �� det er da heldigvis ikke sket endnu, men alene truslen om det påvirker hende helt enormt, naturligt nok, så tænk hvis det nåede at blive en realitet. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MVM skriver:

Du gør mig godt nok ked af det på 14-årige pigers vegne - og såmænd også ældre pigers. Jeg tænker lige på mine elever i 8. klasse, som netop er 14 år, og som er præcis, som de fleste 14-årige er, og som jeg også selv var dengang: Impulsive, naive, dårlige til at konsekvensberegne (det illustrerer hjerneforskningen), uerfarne og troskyldige. Det er derfor, vi passer på dem og fx ikke lader dem købe alkohol, køre bil, købe cigaretter, stemme etc. etc. Det er derfor, de er under den seksuelle lavalder. 

Du må for min skyld victim-blame alt, hvad du lyster - det er bare ikke særligt empatisk at sparke på BØRN, der ligger ned. 

Anmeld Citér

22. september 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Ring til skoleledelsen. De skal handle på det. Alternativt SSP. Skolen har en SSP-kontaktperson - sandsynligvis en lærer. Han/hun er bindeleddet mellem skole, politi og socialforvaltning, og dette hører helt afgjort ind under hans område. 

Jeg skulle spørge fra pigen om skoleledelsen har tavshedspligt? Det vil hun vide før hun går ind til hende på mandag. Hun vil ikke have hele skolen og lærerne ved noget.

Anmeld Citér

22. september 2018

Loa

Anonym skriver:

Jeg skulle spørge fra pigen om skoleledelsen har tavshedspligt? Det vil hun vide før hun går ind til hende på mandag. Hun vil ikke have hele skolen og lærerne ved noget.

Undskyld men fatter simpelthen ikke at pigen har så meget at skulle have sagt. Hun er 14??

Og hvis hun skærer i sig selv allerede nu, hvad filan vil hun så gøre hvis de billeder bliver spredt? 

(Selvom det kun skulle være billeder taget mens hun skifter tøj, som vel ikke er meget anderledes end en bikini på stranden) 

Forstår ikke mor og far ikke går ind og tager styringen over situationen her!

Anmeld Citér

22. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja de har tavshedspligt! Men hun skal ikke gå derind alene! Hun behøver faktisk slet ikke gøre det. Det kan de voksne tage ansvar for. Stakkels pige altså, hun prøver at være voksen og gøre det rette, men det er hun slet ikke gearet til  

Anmeld Citér

22. september 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå hun helst vil undgå vennerne ved det! 

Men ja ledelsen har tavshedspligt! Er faktisk lidt i tvivl ang hendes klasselære. Altså om de skal informere denne. 

Men ja det her er ikke pigens job. Heller ikke dit. Det er hendes forældres

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.